Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Behöver totalbegränsa (nästan) Apple tv


Miiij

Rekommendera Poster

Har en ****** svärmor som kommer hem till oss och tar över tv:n när jag vill se mina program/filmer på lördagskvällarna. Hon ska se sina skitprogram på min tv (samma sak när vi är där) och v_ä_g_r_a_r att lämna över fjärrkontrollen utan fullskaligt tredje världskrig, på riktigt (sen sitter hon ändå och pratar om annat genom hela programmen). Sambon är en stor mes och vågar inte ta tag i problemet. För husfridens skull tänker jag att jag ska förekomma k******en och begränsa apple tv:n till endast mina kanaler när hon är på ingång så att det inte behövs någon diskussion.

 

Ni som kan/vet, finns den möjligheten? Behöver kunna låsa både appar, plus kanaler och övrigt innehåll inne i Canal digitals app (som vi använder för tv:kanaler).

 

Snälla, säg att det går! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort onödigt inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar vara du som är mesen som inte vågar säga ifrån ?

 

Svaret på din fråga är nej det går inte att begränsa på det sättet.

Alternativen du har är att,gömma fjärrkontrollen,ta ur batteriet ur fjärrkontrollen,avinstallera dom appar hon inte får använda.

 

Det bästa är att du slår näven i bordet och talar om att det är ditt hem så dina regler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det vuxna barnets ansvar att hantera sin förälder.

Ni är inte ens gifta och din sambo har bestämt att du ändå har en ”svärmor”, som tillåts styra ditt liv.

Du har problem med din sambo, inte svärmor eller Apple TV.

Uttryck din vilja visavi din sambo. Den enda rätta vägen.

Lycka till!

Mvh/Hobbypsykologen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, awch säger:

Eller så står svaret eller nåt här https://support.apple.com/sv-se/HT200198

Vill ha någon mindre uppenbar lösning, annars ska väl sambon in och försöka ”rädda upp” situationen genom att kontakta supporten eller liknande. Funderar på hur man/om det går att stänga av det trådade nätet men behålla wifi så kan jag kolla på min mac och kanske koppla in den till tv:n medan de håller på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Tycker det verkar vara du som är mesen som inte vågar säga ifrån ?

 

Svaret på din fråga är nej det går inte att begränsa på det sättet.

Alternativen du har är att,gömma fjärrkontrollen,ta ur batteriet ur fjärrkontrollen,avinstallera dom appar hon inte får använda.

 

Det bästa är att du slår näven i bordet och talar om att det är ditt hem så dina regler.

 

Jag vågar absolut säga ifrån men då drar jag som sagt igång tredje världskriget mot svärmor som aldrig kommer släppa detta. Dessutom är hon hövding över den släkten så jag kommer i och med det få samtliga på den sidan emot mig. Tänker att det finns en fredligare lösning genom att dra ut sladden eller nåt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det är det vuxna barnets ansvar att hantera sin förälder.

Ni är inte ens gifta och din sambo har bestämt att du ändå har en ”svärmor”, som tillåts styra ditt liv.

Du har problem med din sambo, inte svärmor eller Apple TV.

Uttryck din vilja visavi din sambo. Den enda rätta vägen.

Lycka till!

Mvh/Hobbypsykologen

Ja, sambon är hunsad sedan barnsben och ”ser” inte vad som händer förrän jag påpekar det efteråt. Därför tar han inte tag i problemet när det uppstår och på grund av det blir det inte heller någon ändring. Jag tänker att det dock bör finnas teknik som löser det här problemet på ett fredligt sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Miiij säger:

Ja, sambon är hunsad sedan barnsben och ”ser” inte vad som händer förrän jag påpekar det efteråt. Därför tar han inte tag i problemet när det uppstår och på grund av det blir det inte heller någon ändring. Jag tänker att det dock bör finnas teknik som löser det här problemet på ett fredligt sätt ?

Dessvärre gör det nog inte det och ändå skulle det bara ha förlängt pinan.

 

PS.  Fast fjärrkontrollen kan ju ”försvinna” och därmed kan man bara styra sin Apple TV via fjärrstyrappen på sin iPhone. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Dessvärre gör det nog inte det och ändå skulle det bara ha förlängt pinan.

 

PS.  Fast fjärrkontrollen kan ju ”försvinna” och därmed kan man bara styra sin Apple TV via fjärrstyrappen på sin iPhone. :whistling:

Tack för tipset! Sambon har ju dock också en iPhone men jag får väl sätta in honom i planen så får han vara tyst och spela dum ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Miiij säger:

Tack för tipset! Sambon har ju dock också en iPhone men jag får väl sätta in honom i planen så får han vara tyst och spela dum ?

För att lägga till en ny enhet kan man begära en kod som man bekvämt nog har ”glömt av”. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

För att lägga till en ny enhet kan man begära en kod som man bekvämt nog har ”glömt av”. :whistling:

Haha, får testa detta nästa gång ? Stort tack för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...