Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Vad hände? Apple pris-smockar oss med nya Iphone!"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

2930564331.jpg
Dyrt, dyrt, dyrt. Apple verkar ha hittat på en egen dollarkurs när företaget översatte de amerikanska priserna till kronor. De nya Iphone-modellerna kostar många tusenlappar mer än de amerikanska modellerna.RiY99z_L4jE

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Ja, det skall bli intressant att höra om Apple har en "trovärdig motivering" med en såpass saftigt prislapp - jämfört med USA-priserna. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Frukt säger:

Ja, det skall bli intressant att höra om Apple har en "trovärdig motivering" med en såpass saftigt prislapp - jämfört med USA-priserna. ?

De gamla trogna fanboysen hittar säkert någon given förklaring, oroa dig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

De gamla trogna fanboysen hittar säkert någon given förklaring, oroa dig inte.

Ha ha ha, ja men förhoppningsvis reagerar en å annan ändå ...  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

De gamla trogna fanboysen hittar säkert någon given förklaring, oroa dig inte.

 

Jag är en trogen fanboy men det finns alltid en gräns för vad som är försvarbart.

Detta är nog första gången som jag inte känner ett sug att byta telefon.

Min iPhone 7+ fungerar alldeles för bra i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Frukt säger:

Ha ha ha, ja men förhoppningsvis reagerar en å annan ändå ...  :) 

Jodå, jag skojade mest. ;) 

 

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag är en trogen fanboy men det finns alltid en gräns för vad som är försvarbart.

Detta är nog första gången som jag inte känner ett sug att byta telefon.

Min iPhone 7+ fungerar alldeles för bra i dagsläget.

Jag rekommenderade nyss dottern att gå vidare med sin plan att köpa en Iphone 8 plus och strunta i Iphone Xr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jodå, jag skojade mest. ;) 

 

Jag rekommenderade nyss dottern att gå vidare med sin plan att köpa en Iphone 8 plus och strunta i Iphone Xr.

 

Ingen dum ide för det är fortfarande en bra telefon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det dyrt och visst är det förvånande eller kanske överraskande. Men när förvåningen lagt sig och man tänker att vi kanske i framtiden byter vart tredje år så sitter vi snart där med våra telefoner för 15000-19000 och tycker det är helt okey. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Ingen dum ide för det är fortfarande en bra telefon.

Yes. Skärmen där är äkta HD och har en betydligt högre pixeltäthet, jämfört med Xr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Primus säger:

Visst är det dyrt och visst är det förvånande eller kanske överraskande. Men när förvåningen lagt sig och man tänker att vi kanske i framtiden byter vart tredje år så sitter vi snart där med våra telefoner för 15000-19000 och tycker det är helt okey. 

Inte jag, har helt enkelt inte råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Primus säger:

Visst är det dyrt och visst är det förvånande eller kanske överraskande. Men när förvåningen lagt sig och man tänker att vi kanske i framtiden byter vart tredje år så sitter vi snart där med våra telefoner för 15000-19000 och tycker det är helt okey. 

I min värld är det totalt absurt och sinnessjukt med en telefon för 15'. Över 10' är redan det vansinnigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

I min värld är det totalt absurt och sinnessjukt med en telefon för 15'. Över 10' är redan det vansinnigt.

 

Vad trodde du egentligen att priserna för telefoner skulle vara statiska? Att dom aldrig kommer stiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 

Jag rekommenderade nyss dottern att gå vidare med sin plan att köpa en Iphone 8 plus och strunta i Iphone Xr.

Med 8:an får man dessutom 3D Touch, vilket de slopat på XR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Yellowman säger:

Med 8:an får man dessutom 3D Touch, vilket de slopat på XR.

Jo. Men frågan är om 3D touch kommer att finnas kvar i framtida uppdateringar av IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jo. Men frågan är om 3D touch kommer att finnas kvar i framtid uppdateringar av IOS.

Det finns ju i alla modeller de säljer nu utom XR (7:or, 8:or och XS:arna). Det är bara XR som saknar. Så stöd i iOS kommer nog att finnas så länge som det kommer nya iOS-versioner för dessa modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Yellowman säger:

Det finns ju i alla modeller de säljer nu utom XR (7:or, 8:or och XS:arna). Det är bara XR som saknar. Så stöd i iOS kommer nog att finnas så länge som det kommer nya iOS-versioner för dessa modeller.

Jaså, det visste jag inte (det fetade). Då blir det genast bättre prognos. Skärmen på Xr är avsevärt sämre också. Inte ens HD och med sämre pixeltäthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra märken att välja..o billigare.. om man ändå bara ska ringa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modellerna innan X och Xs är ganska mycket telefon med relativt liten skärm. Det är vad jag får höra av androidägare. De har kompaktare telefon med större skärm, mer högupplöst lättare och billigare. 

Jag får nog släpa runt på min 6s+ ett tag till. Den är i alla fall pålitlig som en Volvo 240 och känns minst lika modern idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här inklusive artikelförfattaren verkar helt missa kronans försvagning relativt andra valutor. USD har gått upp 13% mot SEK sedan 12 sep 2017, vilket innebär att allt vi importerar från USA har fördyrats jämfört med förra året i samma nivå som de nya iPhone-modellerna bara på grund av valutakursen. 

Oavsett är iPhone dyra till väldigt dyra, men ”prisökningen” beror i detta fall inte på någon ökning av apples girighet. Det är alltid en god idé att ta reda på fakta och sätta saker i perspektiv innan man nappar på alla drev på nätet. 

 

 Alla väljer utifrån sina prioriteringar och förutsättningar, Apple erbjuder precis som alla andra sina produkter till priser som de räknar med ska fungera för deras mål, sen är det upp till var och en att välja vad man ska lägga sina resurser på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, tlt säger:

Alla här inklusive artikelförfattaren verkar helt missa kronans försvagning ...

Nej, bara i den här tråden. Dollarn diskuteras här. Synd att tråderiet spretar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte bli förvånad om det höga priset gör att försäljningen dalar och nästa år smyger det ut en ny IPhone SE baserad på iPhone 8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Aayden säger:

Skulle inte bli förvånad om det höga priset gör att försäljningen dalar och nästa år smyger det ut en ny IPhone SE baserad på iPhone 8

Jag är med dig i anden!!! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Vad trodde du egentligen att priserna för telefoner skulle vara statiska? Att dom aldrig kommer stiga.

 

Prisläget för ipHones är åt skogen från första början. Att Apple har en kassa motsvarande tre svenska statsbudgetar är ingen slump......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...