Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Vad hände? Apple pris-smockar oss med nya Iphone!"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

44 minuter sedan, boevil säger:

Jag funderar på att köpa en max också. Men funderar på om 64GB räcker?

Borde väl göra det, men hur många minuter film kan man max spara på 64GB, och hur mycket minne drar en bild?

 

På min 6+ har 64GB och massor med utrymme kvar.

Det är ju billigare att investera i iCloud utrymme...

 

Jag har kört iCloud och minsta på mina senaste telefoner och det funkar klockrent. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar
2 timmar sedan, Marooned säger:

Det är ju billigare att investera i iCloud utrymme...

 

Jag har kört iCloud och minsta på mina senaste telefoner och det funkar klockrent. 

Håller med. Har både icloud och dropbox som jag sparar på. Filmer streamar man ju för det mesta.

Skulle dock aldrig få för mig att se på film på mobilen ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det var dyrt. Dock är det nog inte så många som har behov av 512:an.

 

Jag kör på med min 7:a ett tag till. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, cokeman säger:

Håller med. Har både icloud och dropbox som jag sparar på. Filmer streamar man ju för det mesta.

Skulle dock aldrig få för mig att se på film på mobilen ändå. :)

 

Film=Nej

Serier=Ja

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macworld.com svarar på Axelmans

Fråga om varför iPhone X är så dyr

 

Varför iPhone är dyrare än någonsin

Förändringen av kundens köpmönster påverkar Apple, vilket gör egna ändringar för att kompensera.

I efterdyningarna av förra veckans Apple-meddelanden är det så enkelt att hänvisa till $ 749 iPhone XR som ett billigt pris, till skillnad från $ 999 iPhone Xs och $ 1.099 iPhone Xs Max. Men bara för tre år sedan, 749 dollar

var vad Apple debiterade för den dyraste nya iPhone i sin produkt

Det har aldrig varit dyrare att gå in i en Apple Store och gå ut med en iPhone. Förändringar i det sätt som trådlösa operatörer närmar sig sina kunder har oundvikligen lett till förändringar i köpande beteende hos samma användare av samma smartphone. Förändringen av köpmönster påverkar sedan Apple, vilket gör egna ändringar för att kompensera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tanke kring priserna. 

jag reagerade på att apple pratade mycket om miljön på eventet och uppmande kunderna att behålla produkterna längre. Jag tycker det är ett bra tankesätt att inte se det som slit och släng grejer. Att man gör en investering som ska hålla lite längre än om man köper annat märke.
 

jag jobbar som IT samordnare och köper ca 200 telefoner per år, min erfarenhet är att iPhones används längre här. Uppdateringarna hänger med även i gamla mobiler. (Dock var det en del bekymmer med dåliga batterier i 6S)

 

Apple vill självklart tjäna massa pengar, men jag tycker ändå det är strongt att på sitt eget event säga att det bästa är att du behåller din gamla telefon. 

 

Detta tillsammans med att höja priserna, det är vågat med tanke på att de kan förlora kunder. Men jag tror konkurrenter kommer följa efter. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ligga något i det du skriver xoox83.

Kan mycket väl vara så att Appel har höjt marginalen på sina produkter för att ta höjd för ökad livslängd och därmed minskad försäljning.

 

När jag tänker efter så kommer min iPhone se att vara den billigaste telefonen jag haft. Köpte den för 2,5 år sedan och fick ge nästan 3500kr för den har nu iOS 12 och tuggar säkert på i 2,5 år till.

Medans frugan är på samma tid nu inne på sin andra android lur och är då uppe i nästan 7000kr och kommer säkert att få köpa en till innan min SE går i graven 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga av mina  iPhones har gått i arv till någon annan efter dryga 2års användning, fullt fungerande i nära på nyskick.

Om det inte vore för att jag fick en snuskigt billig begagnad iPhone 7 nyligen så hade jag behållit min SE ytterligare något år.

7:an var dock ett trevligt lyft jämfört med gamla SE:n men något sug efter en 12-tusen-kronors XS finns verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, SirKnasen säger:

Ja det där blev tydligen tokigt.

Rätt adress men man skickas fel.

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service/pricing

Detta då?

 

Edit: Det funkar. Av någon anledning görs länken i klartext om till följande:

 

https://aos.prf.hn/click/camref:1011l3LjS/pubref:mforum/destination:https%3A%2F%2Fsupport.apple.com%2Fsv-se%2Fiphone%2Frepair%2Fservice%2Fpricing

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, ronny säger:

macworld.com svarar på Axelmans

Fråga om varför iPhone X är så dyr

 

Varför iPhone är dyrare än någonsin

Förändringen av kundens köpmönster påverkar Apple, vilket gör egna ändringar för att kompensera.

I efterdyningarna av förra veckans Apple-meddelanden är det så enkelt att hänvisa till $ 749 iPhone XR som ett billigt pris, till skillnad från $ 999 iPhone Xs och $ 1.099 iPhone Xs Max. Men bara för tre år sedan, 749 dollar

var vad Apple debiterade för den dyraste nya iPhone i sin produkt

Det har aldrig varit dyrare att gå in i en Apple Store och gå ut med en iPhone. Förändringar i det sätt som trådlösa operatörer närmar sig sina kunder har oundvikligen lett till förändringar i köpande beteende hos samma användare av samma smartphone. Förändringen av köpmönster påverkar sedan Apple, vilket gör egna ändringar för att kompensera.

 

Apple har en bra bit över 2 000 miljarder i kassan. De är bevisligen för dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så löjligt. jag har min gräns på ca 6k för en smart telefon. kommer hålla kvar vid det. Det finns alltid lösningar/prioriteringar man kan göra. Senaste telefonen är absolut inget viktigt. Det där var ju bara märkligt, eller är det felinformation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Axelman säger:

Apple har en bra bit över 2 000 miljarder i kassan. De är bevisligen för dyra.

 

Väldigt förenklad förklaring. Hade priset på telefonen varit ok om Apple inte haft så mycket pengar i sin kassa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

 

Väldigt förenklad förklaring. Hade priset på telefonen varit ok om Apple inte haft så mycket pengar i sin kassa?

Det kan du ju funddera på.:elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...