Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone Xs och XsMax allmänt


Primus

Rekommendera Poster

Då nyhetsrobotten inte startade en tråd om Xs så får man väl göra det själv. 

 

Vad gäller Xs tycker jag att det verkar vara en väldigt bra s-uppdatering. En kraftfull sådan helt enkelt. Men priset..?? 

 

Själv kommer jag att köpa en Xs i valfri skärm med 256Gb. Tycker det är fräckt av Apple att ta bort 128Gb så att man tvingar "upp" många kunder till 256 och därmed gör telefonen ännu dyrare. 

 

En sak som jag tycker är extremt bra är DualSIM. Men när tror(jag vet att det är svårt/omöjligt att svara på) ni det kan komma till Sverige. Jag välkomnar mer än gärna spekulationer om de bygger på något..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kommer jag att köpa en Xs i valfri färgmed 256Gb. Hittar inget sätt att redigera ovanstående inlägg. Men det blev skärm istället för färg  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Primus säger:

... En sak som jag tycker är extremt bra är DualSIM. Men när tror(jag vet att det är svårt/omöjligt att svara på) ni det kan komma till Sverige. Jag välkomnar mer än gärna spekulationer om de bygger på något..

Tre fixade eSIM till Apple Watch 3 i våras, så de lär väl ligga i startblocken även för nya Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hashtagswagboard

Vet någon vad som hänt med priset eller? det amerikanska priset tyckte jag inte var speciellt chockande men iPhone Xs som i USA kostar lika mycket som X gjorde när den släpptes går på nästan 1500 mer i Sverige än förra året. Någon som vet varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, hashtagswagboard säger:

Vet någon vad som hänt med priset eller? det amerikanska priset tyckte jag inte var speciellt chockande men iPhone Xs som i USA kostar lika mycket som X gjorde när den släpptes går på nästan 1500 mer i Sverige än förra året. Någon som vet varför?

Dollarkursen har stigit (relativt kronan) sedan förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, hashtagswagboard säger:

Vet någon vad som hänt med priset eller? det amerikanska priset tyckte jag inte var speciellt chockande men iPhone Xs som i USA kostar lika mycket som X gjorde när den släpptes går på nästan 1500 mer i Sverige än förra året. Någon som vet varför?

 

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Dollarkursen har stigit (relativt kronan) sedan förra året.

Ett pris på 10000 för ett år sedan blir cirka 11250 nu. Förmodligen är priset satt för ett tag sedan när dollarkursen var högre.

 

dump.png.1d8c061912dcd17a53a89ad39933436b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge längtat efter dual sim, men hur fungerar det med esim?

är det t.ex möjligt att ha ett kontantkort tillsammans med ett normalt abonnemang. 

Hur får man ”in” kortet i esim:t?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, boevil säger:

Jag har länge längtat efter dual sim, men hur fungerar det med esim?

är det t.ex möjligt att ha ett kontantkort tillsammans med ett normalt abonnemang. 

Hur får man ”in” kortet i esim:t?

 

Operatören måste stödja själva produkten/systemet. Idag stöder 3 eSIM i Apple Watch och Tele2 stöder Windows 10. Om det stöds sker det en aktivering på elektronisk väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Operatören måste stödja själva produkten/systemet. Idag stöder 3 eSIM i Apple Watch och Tele2 stöder Windows 10. Om det stöds sker det en aktivering på elektronisk väg.

Om jag förstår dig rätt stöder Tele2 inte Apple Watch? Innebär det i förlängningen att 3 inte automatiskt kommer att stödja iPhone?

 

Är elektrisk aktiveringen nåt som operatören kan implementera direkt, bara de väljer att stödja esim?

 

Jag har fn Telia. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, boevil säger:

Om jag förstår dig rätt stöder Tele2 inte Apple Watch? Innebär det i förlängningen att 3 inte automatiskt kommer att stödja iPhone?

 

Är elektrisk aktiveringen nåt som operatören kan implementera direkt, bara de väljer att stödja esim?

 

Jag har fn Telia. 

Enligt Apple är det i dagsläget bara 3 som stöder Apple Watch. Exakt hur tekniken ser ut vet jag inte, ej heller hur utvecklingen blir för stöd av eSIM. Apple borde kunna upplysa om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just ettmail från Telia. De tänker som vanligt sälja iPhone, men är det nån som vet mer...

så här står det bl.a som svar på en fråga.

  • Kommer Telia lansera e-sim? 

    Vi har i dag inte något specifikt datum för när e-sim lanseras.

Men de måste väl stödja esim innan fånen säljs?

 

De har inte heller satt nåt pris. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag eller Telia missuppfattat något?

Så här står det:

Citat

Sim-kort: Plats för dubbla sim-kort med hjälp av e-sim för det extra kortet 

har den vanliga sim-kort också? Är det bara dual som använder esim?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, boevil säger:

Har jag eller Telia missuppfattat något?

Så här står det:

har den vanliga sim-kort också? Är det bara dual som använder esim?

 

Jahaja, enl Telia har den dels fysiskt sim och ett e-sim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Kina har modellen plats för två fysiska SIMkort. I övrigt är det ett fysiskt kort och eSIM. 

 

Det finns absolut inget krav och det kommer inte heller hända att Svenska operatörer erbjuder eSIM när telefonen släpps. Frågan är när operatörer erbjuder tjänsten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Primus säger:

... Frågan är när operatörer erbjuder tjänsten. 

Frågan är om operatörer erbjuder tjänsten. I likhet med eSIM för Apple Watch och Apple Pay (Nordea och ST1) kan det bli få om några operatörer/banker/betalningsinstitut som hoppar på tåget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

Frågan är om operatörer erbjuder tjänsten. I likhet med eSIM för Apple Watch och Apple Pay (Nordea och ST1) kan det bli få om några operatörer/banker/betalningsinstitut som hoppar på tåget.

Initialt kan det säkert vara få, men på sikt får man nog räkna med att de flesta gör det. Som med ApplePay. ... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Primus säger:

Initialt kan det säkert vara få, men på sikt får man nog räkna med att de flesta gör det. Som med ApplePay. ... 

Apple pay i Sverige har funnits sedan 24 oktober ifjol och stöds av nedanstående tre företag/bank. Ynkligt.

Jag tror inte att det blir bättre med eSIM.

 

C3DE43B5-CCDC-4EB9-A002-62B00034B627.thumb.jpeg.e6d850694b63418b765ae076f694948e.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Apple pay i Sverige har funnits sedan 24 oktober ifjol och stöds av nedanstående tre företag/bank. Ynkligt.

Jag tror inte att det blir bättre med eSIM.

 

C3DE43B5-CCDC-4EB9-A002-62B00034B627.thumb.jpeg.e6d850694b63418b765ae076f694948e.jpeg

Finns ju såklart en stor risk för att det blir lika "ynkligt". Men någon, typ 3, borde öppna för möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nu gått mer än tre timmar sedan man kunde börja förbeställa.

 

Varken hos Apple själva eller hos operatörerna verkar det vara någon vidare efterfrågan. I princip samtliga modeller/färger/storlekar går att få på lanseringsdagen. Någon enstaka konfiguration dröjer en vecka.

 

Ett resultat av de hiskeliga priserna? Eller har Apple varit ovanligt duktiga med att tillverka i tillräckliga mängder?

 

Jag gissar på det förstnämnda...

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, kiwi säger:

Det har nu gått mer än tre timmar sedan man kunde börja förbeställa.

 

Varken hos Apple själva eller hos operatörerna verkar det vara någon vidare efterfrågan. I princip samtliga modeller/färger/storlekar går att få på lanseringsdagen. Någon enstaka konfiguration dröjer en vecka.

 

Ett resultat av de hiskeliga priserna? Eller har Apple varit ovanligt duktiga med att tillverka i tillräckliga mängder?

 

Jag gissar på det förstnämnda...

 

 

/ Kiwi

 

Och jag gissar på det sistnämnda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Och jag gissar på det sistnämnda

 

Tillräckliga mängder = färre än förra årets modell... ?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, kiwi säger:

 

Tillräckliga mängder = färre än förra årets modell... ?

 

 

/ Kiwi

 

Källa på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...