Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone Xs och XsMax allmänt


Primus

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man kanske  borde ägna en tanke åt dem som gör iPhone 

 

https://www.facebook.com/techinsider/videos/742853785912980/

Gräslig bakgrundsmusik, den var jobbig! Villkoren på jobbet där är dessvärre knappast den värsta man kan tänka sig. Kommunismen har kommit en lång bit från vad Marx, Engels och Lenin föreställde sig saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, lappen71 säger:

Källa på det

 

Min fantasi.

 

Men allvarligt talat, det här är första gången på väldigt länge som jag kan notera att en ny iPhone inte blir "slutsåld" inom den första timmen eller så. Det kan förstås bero på att Apple tillverkat tillräckligt många för att möta efterfrågan, men samtidigt är det fler än jag som reagerar. Både på att telefonen fortfarande går att få den 21 september, och på att den är väldigt kostsam. Och det gäller även utomlands; även om vi i Sverige kan skylla på en sämre kronkurs, så finns reaktionen även i Storbritannien och i USA.

 

Folk inväntar kanske XR istället. Men XS och dess storebror tror jag inte blir så framgångsrika som Apple hoppades.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En parameter i ekvationen är väl när de äldre telefonerna prissänks ytterligare. (SE, 6...).

Alltså att de nya säljs "för" bra, och de äldre ligger kvar på hyllorna.

Har det skett prissänkningar nyligen? Eller är det på gång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-09-15 på 10:39, kiwi säger:

 

Min fantasi.

 

Men allvarligt talat, det här är första gången på väldigt länge som jag kan notera att en ny iPhone inte blir "slutsåld" inom den första timmen eller så. Det kan förstås bero på att Apple tillverkat tillräckligt många för att möta efterfrågan, men samtidigt är det fler än jag som reagerar. Både på att telefonen fortfarande går att få den 21 september, och på att den är väldigt kostsam. Och det gäller även utomlands; även om vi i Sverige kan skylla på en sämre kronkurs, så finns reaktionen även i Storbritannien och i USA.

 

Folk inväntar kanske XR istället. Men XS och dess storebror tror jag inte blir så framgångsrika som Apple hoppades.

 

 

/ Kiwi

Så sa folk när iPhone X släpptes med. Den sålde ju hyfsat ändå...

 

Försvarar inte priserna men det uppenbart att priserna blir högre på mobiler, alla tillverkare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Marooned säger:

Så sa folk när iPhone X släpptes med. Den sålde ju hyfsat ändå... 

 

Nja, det minns jag inte om de sade. På det eventet släpptes både iPhone 8/8+ och X. De som »bara« ville ha en vanlig uppgradering kunde köpa åttan. De som ville köpa »framtiden« fick lägga upp mer pengar. Och uppenbarligen var folk beredda att betala extra för att kunna ha det absolut häftigaste i mobilväg från äppelfabriken.

 

Men det var då. Nu är inte längre X framtiden, utan standardtelefonen. Det finns inte längre samma incitament att köpa den – inte minst eftersom XS är förvillande lik X.

 

Dessutom känner jag att priset är avskräckande. Den dyraste iPhone X hade 256 GB och kostade 13.195 kr. För det priset får du idag en iPhone XS 64 GB. För att få samma minneskapacitet (256 GB) på XS får du lägga upp 14.695 kr...

 

Förra året sålde iPhone X slut på en halvtimme. I kväll, flera dagar efter att förhandsbokningen började, går det fortfarande utmärkt att få iPhone XS på lanseringsdagen eller kort därefter.

 

Nåja, vi får väl se. Jag tror XR blir mer framgångsrik.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, kiwi säger:

 

Nja, det minns jag inte om de sade. På det eventet släpptes både iPhone 8/8+ och X. De som »bara« ville ha en vanlig uppgradering kunde köpa åttan. De som ville köpa »framtiden« fick lägga upp mer pengar. Och uppenbarligen var folk beredda att betala extra för att kunna ha det absolut häftigaste i mobilväg från äppelfabriken.

 

Men det var då. Nu är inte längre X framtiden, utan standardtelefonen. Det finns inte längre samma incitament att köpa den – inte minst eftersom XS är förvillande lik X.

 

Dessutom känner jag att priset är avskräckande. Den dyraste iPhone X hade 256 GB och kostade 13.195 kr. För det priset får du idag en iPhone XS 64 GB. För att få samma minneskapacitet (256 GB) på XS får du lägga upp 14.695 kr...

 

Förra året sålde iPhone X slut på en halvtimme. I kväll, flera dagar efter att förhandsbokningen började, går det fortfarande utmärkt att få iPhone XS på lanseringsdagen eller kort därefter.

 

Nåja, vi får väl se. Jag tror XR blir mer framgångsrik.

 

 

/ Kiwi

 

Beror helt på vilka sidor, artiklar, "haters" man läser, lyssnar på.

Jag håller med Marooned att förväntningarna på iPhone X var allmänt låga.

Ett exempel hur det kunde låta.

 

https://www.cafe.se/iphone-x/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Xs Max i Fredags. Dom recensenter som sagt att det inte är värt att uppgradera från X håller jag inte med. Nu har jag inte provat Xs vs X. Men X vs Xs Max är en markant uppdatering i mitt tycke.

 

Inte bara pga skärmstorleken. Den är blixtrande snabb. Batteriet är betydligt bättre och något som jag var lite missnöjd med X var att Face ID var lite segt tyckte jag. Dom millisekunderna det tog oftast för Face ID att registrera innan man kunde låsa upp X är som bortblåsta på Xs Max. Inte märkt av något lagg alls, nu hinner man inte svepa upp innan Face ID läst av.

 

Har inte hunnit testa kameran så utförligt, men det lilla jag provat så verkar den klart bättre som utlovat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

 

Vad säger ni som har Xs och Xs max om Apples nya obligatoriska ”beauty mode” i selfieläget? :fundersam:

 

Är säker att detta nämndes på keynoten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Är det detta du tänker på? 

Ja 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja 

Jag tror inte det är Xs eller Xs max som avses, för ännu har de inte presenterats i det läget. Snarare handlar det om den grundläggande tekniken som kom i och med X ifjol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga sådana problem. Vad gäller mobilnät får jag färre staplar men märker ingen skillnad på samtal eller surf. 

 

Vad gäller WiFi här hemma. så säger Bredbanskollen att min XS har högre fart än min 7:a och min 6S. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...