MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
SicMu

System overload meddelanden i Logic Pro X

Rekommendera Poster

Hej!

Jag producerar musik i Logic Pro X och det har fungerat utan större problem i drygt två år.

Men den senaste veckan har jag börjat få meddelanden om "System overload" var och varannan minut när jag spelar in något och när jag lyssnar på något en längre tid. Dessutom så är datorn ibland seg med att reagera när jag trycker på play/stop.

Jag har försökt med att stänga av alla andra program medan Logic är uppe och jag har rensat datorn på både bilder och onödiga program så att jag har mer minne än tidigare.

Jag har stängt av Time Machine och jag använder en extern hårddisk som jag sparar över allt jag gör på.  Men det blir inte bättre.

Är det någon här som vet vad det beror på och vad jag kan göra för att fixa det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att starta i säkert läge (säker start). Håll nere shift-tangenten när du startar eller startar om datorn. Vet inte om det är nödvändigt att logga in men jag brukar göra det också. Starta sen om som vanligt och se om det blivit bättre. En säker start rensar bort onödigt skräp och annat som kan ställa till det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har testat det två gånger nu och tyvärr hjälpte det inte så mycket. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag har kollat det och prövat. Hjälper inte tyvärr. Men tack för att ni försöker hjälpa. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du testat att installera om programmet? Har du programmet installerat på en äldre hårddisk (som kan ha småfel)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej programmet är installerat på datorn. Har inte provat att installera om programmet. Hur gör en det? Hämtar en det från App store igen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har du för hårddisk på din dator? Hur gammal är den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en Macintosh HD version OS X 10.11.6, köpt 2016. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avinstallera Logic Pro X med hjälp av Appcleaner (töm papperskorgen också) och installera om programmet via App Store (hittas under ).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har provat det nu och problemet är fortfarande kvar tyvärr. Borde jag kanske installera om hela hårdisken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, SicMu säger:

Har provat det nu och problemet är fortfarande kvar tyvärr. Borde jag kanske installera om hela hårdisken?

Ja, du kan pröva att installera om Mac OS X.

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu