SicMu Postad 7 september, 2018 Share Postad 7 september, 2018 Hej! Jag producerar musik i Logic Pro X och det har fungerat utan större problem i drygt två år. Men den senaste veckan har jag börjat få meddelanden om "System overload" var och varannan minut när jag spelar in något och när jag lyssnar på något en längre tid. Dessutom så är datorn ibland seg med att reagera när jag trycker på play/stop. Jag har försökt med att stänga av alla andra program medan Logic är uppe och jag har rensat datorn på både bilder och onödiga program så att jag har mer minne än tidigare. Jag har stängt av Time Machine och jag använder en extern hårddisk som jag sparar över allt jag gör på. Men det blir inte bättre. Är det någon här som vet vad det beror på och vad jag kan göra för att fixa det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SicMu Postad 7 september, 2018 Författare Share Postad 7 september, 2018 Jag har testat det två gånger nu och tyvärr hjälpte det inte så mycket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 7 september, 2018 Share Postad 7 september, 2018 Kollat detta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SicMu Postad 8 september, 2018 Författare Share Postad 8 september, 2018 Jo, jag har kollat det och prövat. Hjälper inte tyvärr. Men tack för att ni försöker hjälpa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 september, 2018 Share Postad 8 september, 2018 Har du testat att installera om programmet? Har du programmet installerat på en äldre hårddisk (som kan ha småfel)? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SicMu Postad 9 september, 2018 Författare Share Postad 9 september, 2018 Nej programmet är installerat på datorn. Har inte provat att installera om programmet. Hur gör en det? Hämtar en det från App store igen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 9 september, 2018 Share Postad 9 september, 2018 Vad har du för hårddisk på din dator? Hur gammal är den? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SicMu Postad 9 september, 2018 Författare Share Postad 9 september, 2018 Det är en Macintosh HD version OS X 10.11.6, köpt 2016. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 9 september, 2018 Share Postad 9 september, 2018 Avinstallera Logic Pro X med hjälp av Appcleaner (töm papperskorgen också) och installera om programmet via App Store (hittas under ). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SicMu Postad 10 september, 2018 Författare Share Postad 10 september, 2018 Har provat det nu och problemet är fortfarande kvar tyvärr. Borde jag kanske installera om hela hårdisken? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 10 september, 2018 Share Postad 10 september, 2018 10 minuter sedan, SicMu säger: Har provat det nu och problemet är fortfarande kvar tyvärr. Borde jag kanske installera om hela hårdisken? Ja, du kan pröva att installera om Mac OS X. https://support.apple.com/sv-se/HT201314 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.