Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

program för inspelning av skypesamtal?


sigge_3

Rekommendera Poster

tjena,

 

ny användare av mac. Det är som så att jag tidigare har varit PC-fantast men då jag blivit tvungen att byta till mac behöver jag nu er hjälp.

 

då jag driver en podcast behöver jag ett bra program (gärna gratis då jag är fattig student) som gör det möjligt att spela in skypesamtal och sedan ett bra program (om inte samma) där jag kan redigera ljudet och fixa som jag önskar. tidigare körde jag via total recorder och sen lite fixande i magix music maker så var jag hemma, det går ju inte längre tyvärr.

 

då jag är långt från hemma i mac-djungeln ber jag om hjälp här nu.

 

Följande finns: 

* macbook pro (2012) med mac OS high sierra

* extern mikrofon (snowball)

* en förvirrad och stressad kille

 

Följande önskas:

* möjlighet att spela in separata kanaler, dels en för mig och dels en för de andra i samtalet

* möjlighet att redigera ljudet

* en lugn och fin kille

 

tackar på förhand för hjälpen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen egen erfarenhet av att spela in för podcast men titta på det som finns inbyggt. QuickTime som nämns ovan men också GarageBand . Används för sång och musik men du kan ju spela in vad du vill, många spår,klippa,redigera.  Kanske får du tips här: 

https://internetworld.idg.se/2.1006/1.535291/sa-gor-du-en-podcast-pa-nollbudget

eller här: http://mamasaid.se/blogg/guide-spela-in-podcast-pa-skype

är det bara ljud du spelar in eller ska det vara bild också?

Audacity är ett användbart ljudprogram.

Lycka till!

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, sefr säger:

Audacity är ett användbart ljudprogram.

Precis. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser