Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem MacBook Pro (13-inch, 2018) & ReadyNAS


Mikael Örnhem

Rekommendera Poster

Mikael Örnhem

Har problem med att använda Time Machine via en Netgear ReadNAS på min nya MacBook Pro 2018 (10.13.6).

När jag ansluter via Finder (som admin) har jag full kontakt med alla rättigheter.

När jag ska ställa in Time Machine får jag "OSStatus fel 2." och kan ej ansluta

Har ReadyNAS på kontoret och hemma som funkar med mina övriga Mac:ar perfekt.

PS. Jag kan ansluta Time Machine via USB HDD men vill ju köra NAS...

 

Någon som upplevt något liknande och hittat en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Örnhem

Tack för snabb respons! Japp, alla inställningar för Time Machine är igång sedan länge i båda mina ReadyNAS:ar. Alla produkter/mjukvaror för ReadyNAS är uppdaterade. Jag har 1st iMac och 2st MacBook Air som har fungerande kontakt och backas upp löpande as we speak. Min nya MacBook Pro verkar dock vara "för ny" för att passa in i systemet. Har hört att den nya MacBook Pro:n har ett annat sätt att komprimera data på (??annan typ av filsystem??). Kanske måste ha tålamod tills nya uppdateringar kommer för antingen ReadyNAS:en eller MacBook Pro:n...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mikael Örnhem säger:

Tack för snabb respons! Japp, alla inställningar för Time Machine är igång sedan länge i båda mina ReadyNAS:ar. Alla produkter/mjukvaror för ReadyNAS är uppdaterade. Jag har 1st iMac och 2st MacBook Air som har fungerande kontakt och backas upp löpande as we speak. Min nya MacBook Pro verkar dock vara "för ny" för att passa in i systemet. Har hört att den nya MacBook Pro:n har ett annat sätt att komprimera data på (??annan typ av filsystem??). Kanske måste ha tålamod tills nya uppdateringar kommer för antingen ReadyNAS:en eller MacBook Pro:n...

Visst, ja. Apple har ju bytt filsystem. Det är förmodligen därför det inte funkar. Hör med Netgear. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...