Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra iCloudsäkerhetskopia från iPhone 6S till en ny iPhone X


Staffe

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har alldeles nyligen köpt en ny iPhone X som jag nu vill kunna använda, men först vill jag överföra den iCloudsäkerhetskopia jag gjort på min gamla telefon, en iPhone 6S via iTunes. I normal fall när en telefon är helt ny skall man ju kunna synka sin gamla telefon med dess inställningar direkt via en inställningsprocedur, men något gick fel när jag skulle starta igång den nya telefonen och installationsguden kom aldrig igång som den skulle. Hur som helst så vill jag nu kunna flytta över säkerhetskopian som jag sparat på hårddisken samt iCloud. Vilken arbetsgång skall man följa för att lyckas med detta? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går man till väga för att återställa telefonen för att börja om från början med uppstartsprocessen,  går det? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Staffe säger:

Hur går man till väga för att återställa telefonen för att börja om från början med uppstartsprocessen,  går det? 

https://support.apple.com/sv-se/HT201274

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Telly82 säger:

Hejsan! Dock så kommer man ju inte som SirKnasen säger till någon ny uppstartsprocess. Det enda som händer är att telefonen ställer om den till fabriksinställningarna dvs. raderar de inställningar man tills gjort. Kan inte telefonen komma i det läge som den var den var helt ny och påslagen då den stegvisa installationsprocessen skulle starta igång? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Radera allt innehåll” gör att uppstartprocessen sker, telefonen blir som när man startar upp den första gången. 

 

”Nollställ inställningar” nollställer däremot bara ens inställningar och uppstartprocessen händer inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...