Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka Safari läslista men inte favoriter?


mpower

Rekommendera Poster

Långt om länge gav jag mig i kast med att utnyttja läslistan i Safari vilket uppenbarligen är en väldigt bra funktion. Efter att jag satt på min arbetsdator och skapade en läslista tyckte jag det vore toppen att det synkades med min iPhone, vilket inte var några problem. Men helt plötsligt blev mina favoriter/bokmärken ersatta med favoriterna/bokmärkena jag har på dator 2 vilket inte var tänkt.

Finns det någon lösning på det här tro, att bara synka läslista och hoppa över favoriter/bokmärken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av synken av Safari på dator 2 så synkas bara din Iphone med din arbetsdator. Separata synkningar av favoriter respektive läslistor är inte möjliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, går det trots att alla enheterna använder samma iCloud-konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mpower säger:

Men, går det trots att alla enheterna använder samma iCloud-konto?

Jadå, på ”dator 2” bockar du helt enkelt ur Safari, se dump.

 

dump.png.57a0a6e1c232f0791f08c2fec1263ca2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-27 på 12:55, Alix säger:

Jadå, på ”dator 2” bockar du helt enkelt ur Safari, se dump.

 

dump.png.57a0a6e1c232f0791f08c2fec1263ca2.png

 

Nä du, det hjälpte inte! Grejen var den att Safari inte var ikryssat på dator 2 över huvud taget.

 

Skulle det kunna vara så att boven i dramat är min gamla iPhone? Jag använder den inte längre och den är i och för sig inte igång heller men samma iClouds-konto används på den. Är det möjligt tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mpower säger:

 

Nä du, det hjälpte inte! Grejen var den att Safari inte var ikryssat på dator 2 över huvud taget.

 

Skulle det kunna vara så att boven i dramat är min gamla iPhone? Jag använder den inte längre och den är i och för sig inte igång heller men samma iClouds-konto används på den. Är det möjligt tro?

Jag vet förstås inte vilken enhet eller vilka enheter du har som synkar. Jag utgick från vad du skrev:

 

”Men helt plötsligt blev mina favoriter/bokmärken ersatta med favoriterna/bokmärkena jag har på dator 2 vilket inte var tänkt.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggade in på appleid.apple.com och kollade vilka enheter som hade tillgång till mitt iCloud. Där fanns dator 1, dator 2, gamla iPhone och nya iPhone. Jag tog bort gamla iPhone om ifall att det är den som orsakar det hela. Vet mer senare under dagen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mpower säger:

Jag loggade in på appleid.apple.com och kollade vilka enheter som hade tillgång till mitt iCloud. Där fanns dator 1, dator 2, gamla iPhone och nya iPhone. Jag tog bort gamla iPhone om ifall att det är den som orsakar det hela. Vet mer senare under dagen. :)

Citat

iCloud är inbyggt på alla Apple-enheter. Det innebär att alla dina bilder, filer, anteckningar med mera skyddas, uppdateras och finns nära till hands var du än är. Allt sker auto­matiskt så att du kan fokusera på det du tycker mest om att göra. Alla får 5 GB i iCloud helt gratis och du kan enkelt lägga till mer. När som helst.

Även på din nya iPhone så synkas bokmärkena till dator 1 och 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade bort den gamla iPhonen från iCloud-kontot, återställde bokmärkena på dator 1 och nu är alls som det ska. Dator 1 och nya iPhone synkar med läslista och bokmärken medan dator 2 har annorlunda uppsättning av bokmärken och synkar inte med dator ett och ny iPhone när det gäller Safari. Frid och fröjd! ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...