Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia eller Telenor?


Maddog63

Rekommendera Poster

Hittar ingen rubrik om teleoperatörer så jag starta en topic här.

Är en trogen kund hos Telenor men upplever oftast dålig täckning med dom via Iphone 6.

Nu planera jag en inköp om ny Iphone 8 från Telia på grund av deras reklamerbjudande med extra surf och nedsatt pris om modellen.

Jag läste att Telia har lite bättre täckning än Telenor men vill gärna höra om ni andra är nöjda med era operatörer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde fråga en sak till...

I min Iphone 6 sitter där en micro simkort men Iphone 8 måste där vara en nano simkort.

Innebär det att jag måste anskaffa en ny mobilnummer om jag köper mobilen hos Telia?

Eller det är bara att flytta mobilnummer från Telenor till Telia??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Maddog63 säger:

... vill gärna höra om ni andra är nöjda med era operatörer?

Jag har Fello (som anv Telias nät). Jag är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Maddog63 säger:

Eller det är bara att flytta mobilnummer från Telenor till Telia??

Man kan alltid porta sitt tidigare nummer, så Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, modEric säger:

Man kan alltid porta sitt tidigare nummer, så Ja!

Utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Täckning: beror på var du är i landet. I glesare befolkade delar utan stora riksvägar eller stora turistmål är det beroende på vilket bolags mast som är närmast. Är det viktigt för dig i ett begränsat område med svåra förhållanden så måste du prova, t ex med ett billigt kontantkort som använder de nät du överväger.

Se tex i länken http://www.mobiloperatorer.se/blandat/vilka-mobiloperatorer-delar-nat-har-ar-listan

Själv har jag Telias nät, iPhone 7. Fungerar bra. Ej provat Telenor i mina trakter.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla också vilka operatörer som delar nät. Exempelvis kan operatör A och B dela 3g-nät samtidigt som A delar 4g-nät med operatör C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...