Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6S vägrar ladda


jadu123

Rekommendera Poster

Det började helt enkelt med att min Iphone 6S inte ville ladda. Började med att rensa laddningskontakten på telefonen och även kolla så att sladden fungerade. Sladden fungerade utmärkt i Ipaden så jag började misstänka laddningskontakten på telefonen eller att något hade hänt med batteriet. 

 

Jag började med uteslutningsmetoden för att ta reda på om det var batteriet eller laddningskontakten då telefonen är helt urladdad och ej går att sätta på. Öppnade telefonen och kopplade in ett nytt fulladdat Iphone 6S batteri vilket gjorde att jag kunde sätta på telefonen för att sedan testa om den nu laddade när jag kopplade in laddaren, men icke. Jag antog då att det måste vara laddningskontakten som är sönder och införskaffade mig en ny sådan. Efter att ha satt in den nya laddningskontakten testade jag igen med både det gamla batteriet som sitter i telefonen och det nya som jag la ovan på men utan resultat. Tänkte att jag kanske hade haft max otur och fått en defekt laddningskontakt men eftersom man byter ut både hörlursuttaget och laddningskontakten på samma enhet testade jag nu om det kom något ljud ur hörlurarna och det gjorde det vilket betyder att enheten fungerar. 

 

Det konstiga är att när jag kopplat in det nya batteriet och har telefonen avstängd och sedan sätter in laddaren så känner telefonen av sladden och sätter på sig själv men börjar inte ladda. Jag antar att den finns någon slags push grej inuti laddningskontakten som gör att telefonen känner att något har stoppats in.

 

Vad tror ni är felet? Kan det va själv moderkortet som gör så att ström inte kommer fram från uttaget till batteriet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...