Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tmlsthlm

Rekommendera Poster

Om man är ute efter ett kostnadsfritt bokföringsprogram som installeras på datorn finns Bookkeeper för Mac. Programmet finns även för Windows och Linux och körs i webbläsaren (dvs webbaserat med kör lokalt, så internetuppkoppling är inte nödvändigt).

Notera att det i dagsläget krävs manuell installation på Mac men något som de flesta klarar av (ladda ner ett zip-arkiv, packa upp, ändra filrättigheter på en fil, sedan bara att köra). 

 

Bookkeeper är ett rent bokföringsprogram med alla grundläggande funktioner samt rapporter. Om man går med i Bookkeeper Community kan man även utbyta bokföringsmallar och rapportdefinitioner med andra medlemmar. 

 

Ps, jag är delaktig i utvecklingsarbetet för att vara tydlig. Läs mer här: www.bookkeeper.se 

 

mac7.jpg.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, och välkommen till forumet...

 

Bra tips på program är alltid välkommet, spec när de är gratis/kostnadsfria. :yeahbaby: Men vi har lite regler kring det där (reklam).

 

Forumregler: #1, #4

 

Nu är det ju inte för att tjäna pengar antar jag, då det är kostnadsfritt, så #4 går väl bort där. Det är bra att du  är tydlig med ägarskapet, men som ägare/utvecklare av programmet kan du inte vara medlem som privatperson (#1). Kontakta @Anders Wollner för att ordna med det. Tills dess ligger detta meddelande kvar, för att förtydliga det.

 

- - -

 

Flyttat inlägg till egen tråd. /Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, modEric säger:

... Nu är det ju inte för att tjäna pengar antar jag, då det är kostnadsfritt, ...

Inte precis. Det står i användarvillkoren följande:

 

”Bookkeeper kan installeras på en enskild dator eller på en server, för definition av respektive begrepp se §5. Installation på en enskild dator är kostnadsfri och kräver ingen registrering, licens eller övriga åtaganden. För installation på en server krävs en giltlig avgiftsbelagd licens vilken erhålls från BizCloud AB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, modEric säger:

Ja, exakt, och det tar det ovan hand om (#1). Sen lär de flesta här inne vara i målgruppen för klientversionen.

Handuppräckning ?‍♂️

Jag är intresserad av fleranvändarversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Användarvillkoren är nu uppdaterade och det finns inte längre någon skillnad mellan enskild dator och server, dvs programmet är kostnadsfritt att använda på samtliga plattformar. En version anpassad för server (fleranvändarversion) är på gång (även den kommer att bli kostnadsfri). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...