Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad innebär det att skriva t.ex. @boevil


boevil

Rekommendera Poster

Jag har upptäckt varianten att skriva t.ex @boevil men förstår inte vad det innebär.

Det vore ju "snyggt" om medlemmen med angivet namn fick en notifikation e. dyl. men fungerar det så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, boevil säger:

Jag har upptäckt varianten att skriva t.ex @boevil men förstår inte vad det innebär.

Det vore ju "snyggt" om medlemmen med angivet namn fick en notifikation e. dyl. men fungerar det så?

 

Ja. Men man kan ta bort det.

 

CE611C35-917D-497D-8AFB-175E3E18FF4A.jpeg.80bdc3c4c472fdbd08f2e3245f7e004b.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, boevil säger:

Jag har upptäckt varianten att skriva t.ex @boevil men förstår inte vad det innebär.

Det vore ju "snyggt" om medlemmen med angivet namn fick en notifikation e. dyl. men fungerar det så?

 

 

Jag fick en notifikation när du skrev så i Synology tråden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Ja. Men man kan ta bort det.

 

CE611C35-917D-497D-8AFB-175E3E18FF4A.jpeg.80bdc3c4c472fdbd08f2e3245f7e004b.jpeg

Vilket är rätt dumt att det finns den inställningen, ens. Tar ju bort hela grejjen med att man kan uppmärksamma någon, rikta ett meddelande direkt, osv. En av de bästa nya funktionerna med uppgraderingen som gjordes. :yeahbaby:


Om man inte vill ha email om det är väl en sak, men den övre borde i a f vara på hela tiden.

 

57 minuter sedan, boevil säger:

Det vore ju "snyggt" om medlemmen med angivet namn fick en notifikation e. dyl. men fungerar det så?

Ja, normalt sett skall det fungera, om man inte avaktiverat det själv.

 

Jag har den på båda - resten på forumnotiser. Och notis om PM på mail med.

 

mwf_notis_prefs.png.c081cfbbd9d31be69fa1c7bb4e33a5d1.png

 

https://forum.macworld.se/notifications/options/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, modEric säger:

Vilket är rätt dumt att det finns den inställningen, ens. Tar ju bort hela grejjen med att man kan uppmärksamma någon, rikta ett meddelande direkt, osv. En av de bästa nya funktionerna med uppgraderingen som gjordes. :yeahbaby:


Om man inte vill ha email om det är väl en sak, men den övre borde i a f vara på hela tiden.

 

Ja, normalt sett skall det fungera, om man inte avaktiverat det själv.

 

Jag har den på båda - resten på forumnotiser. Och notis om PM på mail med.

 

mwf_notis_prefs.png.c081cfbbd9d31be69fa1c7bb4e33a5d1.png

 

https://forum.macworld.se/notifications/options/

Man ska alltså inte få välja själv. Vi får väl tipsa @felix-d . Han har säkert funktionen påslagen och hör av sig inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, modEric säger:

Vilket är rätt dumt att det finns den inställningen, ens. Tar ju bort hela grejjen med att man kan uppmärksamma någon, rikta ett meddelande direkt, osv. En av de bästa nya funktionerna med uppgraderingen som gjordes. :yeahbaby:


Om man inte vill ha email om det är väl en sak, men den övre borde i a f vara på hela tiden.

 

Ja, normalt sett skall det fungera, om man inte avaktiverat det själv.

 

Jag har den på båda - resten på forumnotiser. Och notis om PM på mail med.

 

mwf_notis_prefs.png.c081cfbbd9d31be69fa1c7bb4e33a5d1.png

 

https://forum.macworld.se/notifications/options/

Innebär det att det är defaultinställning? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, boevil säger:

Innebär det att det är defaultinställning? 

Nej, det är mina inställningar, men jag tror de är ganska default. Jag kan nog ha tagit bort en del mailnotiser - dvs att det var dubbla ON på alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Man ska alltså inte få välja själv. Vi får väl tipsa @felix-d . Han har säkert funktionen påslagen och hör av sig inom kort.

Jo, generellt skall man väl det alltid. Men jag kan tycka att just den funktionen, och avsikten med den, gör att den borde vara på default, oavsett - åtminstone som forumnotis. Annars kan man ju sitta och försöka få kontakt med någon i absurdum utan att man får redan på att personen får redan på det. Det är i sånt fall om man kan få namnet att blir grått, utan länk, för att på så sätt visa att medlemen har funktionen inaktiverad.

 

Det är ju en väldig smidig funktion att t ex “pinga” någon, utan att man behöver dra iväg ett PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, modEric säger:

Jo, generellt skall man väl det alltid. Men jag kan tycka att just den funktionen, och avsikten med den, gör att den borde vara på default, oavsett - åtminstone som forumnotis. Annars kan man ju sitta och försöka få kontakt med någon i absurdum utan att man får redan på att personen får redan på det. Det är i sånt fall om man kan få namnet att blir grått, utan länk, för att på så sätt visa att medlemen har funktionen inaktiverad.

 

Det är ju en väldig smidig funktion att t ex “pinga” någon, utan att man behöver dra iväg ett PM.

Det finns just PM och där kan man inte välja bort att bli notifierad. Det räcker för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att man får en notis i webbläsaren att någon har pingat en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-08-18 på 16:37, Alix säger:

Man ska alltså inte få välja själv. Vi får väl tipsa @felix-d . Han har säkert funktionen påslagen och hör av sig inom kort.

 

Hej!
Inställningen "Someone mentions me in a post" är som standard aktiverad för alla medlemmar att visas som notifikation. Om jag stänger av möjligheten för användare att ändra den inställningen kan de heller inte ställa in om de ska få ytterligare e-postnotifikationer om detta. Därför låter jag den vara som den är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...