boevil Postad 18 augusti, 2018 Share Postad 18 augusti, 2018 I torsdags satte jag på min dator för första gången på två veckor, då började timemachine kontrollera säkerhetskopian. Jag antog att det gjordes för att datorn inte varit igång på så lång tid. Igår hade jag datorn igång och TM sparade säkerhetskopior. Idag när jag sätter på datorn påbörjas återigen en "kontroll av säkerhetskopian"- det tar en evig tid. Hårddisken (Diskstation) verkar inte arbeta, termometern i TM:s dialog verkar stå stilla. Vad händer? … och plötsligen hoppade det till och kontrollen var klar. Men varför kontrollerar TM, inget felmeddelande visas. ps. Jag kör Sierra och använder min iMac 27"", 5K Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 18 augusti, 2018 Författare Share Postad 18 augusti, 2018 Men varför har TM helt plötsligt fått för sig att ”den behöver kontrolleras”? vad jag vet har det aldrig hänt förr. (Äldsta kopian är från sept 2017) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 18 augusti, 2018 Share Postad 18 augusti, 2018 54 minuter sedan, boevil säger: I torsdags satte jag på min dator för första gången på två veckor, då började timemachine kontrollera säkerhetskopian. Jag antog att det gjordes för att datorn inte varit igång på så lång tid. Igår hade jag datorn igång och TM sparade säkerhetskopior. Idag när jag sätter på datorn påbörjas återigen en "kontroll av säkerhetskopian"- det tar en evig tid. Hårddisken (Diskstation) verkar inte arbeta, termometern i TM:s dialog verkar stå stilla. Vad händer? … och plötsligen hoppade det till och kontrollen var klar. Men varför kontrollerar TM, inget felmeddelande visas. ps. Jag kör Sierra och använder min iMac 27"", 5K Se nedan: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 18 augusti, 2018 Författare Share Postad 18 augusti, 2018 2 minuter sedan, Alix säger: Se nedan: Tack, då är väl allt ok då(?) Då borde väl kontrollen ha gjorts tidigare också, märkligt att jag inte känner igen att den görs. Känns som om nåt har ändrats. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 18 augusti, 2018 Share Postad 18 augusti, 2018 27 minuter sedan, boevil säger: Tack, då är väl allt ok då(?) Då borde väl kontrollen ha gjorts tidigare också, märkligt att jag inte känner igen att den görs. Känns som om nåt har ändrats. Det kanske har börjat fungera först från och med nu... ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 18 augusti, 2018 Författare Share Postad 18 augusti, 2018 Iof kan det ändrade funktionssättet bero på strulet som jag hade när jag installerade den senaste uppdateringen av min Synology diskstation 216? Efter uppdateringen fick jag inte längre kontakt med den och var tvungen att ändra IP- nummer. När jag väl kom in så fick den inte kontakt med internet, efter flera djupa suckar och letande på internet hittade jag slutligen en lösning. Jag vet inte om jag lyckats återställa min diskstation till vad den var före uppdateringen men det fungerar i alla fall… kanske på ett nytt sätt? @lappen71 kanske kan vet, han har också Synology (tror jag) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 18 augusti, 2018 Share Postad 18 augusti, 2018 1 timme sedan, boevil säger: Iof kan det ändrade funktionssättet bero på strulet som jag hade när jag installerade den senaste uppdateringen av min Synology diskstation 216? Efter uppdateringen fick jag inte längre kontakt med den och var tvungen att ändra IP- nummer. När jag väl kom in så fick den inte kontakt med internet, efter flera djupa suckar och letande på internet hittade jag slutligen en lösning. Jag vet inte om jag lyckats återställa min diskstation till vad den var före uppdateringen men det fungerar i alla fall… kanske på ett nytt sätt? @lappen71 kanske kan vet, han har också Synology (tror jag) Jag har haft en Synolgy som jag sålde för några månader sen. Men jag upplevde aldrig det problemet som du beskiver. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 18 augusti, 2018 Författare Share Postad 18 augusti, 2018 2 minuter sedan, lappen71 säger: Jag har haft en Synolgy som jag sålde för några månader sen. Men jag upplevde aldrig det problemet som du beskiver. Ok, tack för ditt svar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.