Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Air stannar i boot up läget?


Kanglou1

Rekommendera Poster

Hej, Skulle starta macen i morse men den kommer inte igång? Alltså jag startar den och sedan får jag skriva in mitt lösenord på min profil. Efter det så kommer den där vita masken som fylls i jag antar att datorn bootar up eller vad man nu kallar det? Det tar en stund för hela ”masken att bli vit men sedan händer inget mer? Vad ska man göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med Säker start, verkar vara något som hänger uppstarten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att hålla ner stift knappen när jag trycker på start knappen det är väl säker start? Jag håller stift nere tills jag får skriva in mitt login men det händer inget mera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte stift.....

SHIFT

 

Stäng av datorn.

Håll ner shift innan du trycker igång datorn och håll i tills äpplet visar sig, då kan du släppa.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry shift ska det vara så klart rättstavning är inte helt ok. Men vad ska hända efter jag har helt nere shift och släppt den när Apple loggan visas? Jag kommer som vanligt till min inloggning och jag skriver in min inloggning och sedan händer ingenting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn?

Kan vara så att hårddisken har lessnat..

Du tar väl regelbunden backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara ett paj tangentbord som ställer till det.

Vad änder om du åller in ALT istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag håller ALT nere så kommer jag till en svart skärm med en hårddisk som det står OS under och en pil. Där fick jag välja wi-fi nät och skriva in wi-fi lösenordet. När jag sedan tryckte på pilen så kom jag tillbaka där man skriver in lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar tangentbordet vara OK, du hade inte kommit dit om det var nått skumt med tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så fick jag ordning på datorn. Jag höll in cmd och start och sedan valde ja att starta om via den hårddisk som visades och nu funkar det tack för förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...