Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook hittar inte extern skärm


sevensleeper

Rekommendera Poster

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Hittade ingen sådan kabel, men jag hittade en annan. Den svarta har HDMI i ena endan och VGA i andra. Det funkade inte heller... Det kanske måste vara en DVI?

 

Spoiler

IMG_0834.JPG

 

Nej, det borde fungera, förutsatt att du har kopplat ihop det rätt med rätt kablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Nej, det borde fungera, förutsatt att du har kopplat ihop det rätt med rätt kablar.

Haha! Ja man ju aldrig vara säker. :lol:

 

Den vita USB-C-kabeln in i datorn --> Svarta HDMI in i vita kabeln --> VGA-kabel in i endan på svarta kabeln --> VGA-kabel in i datorn. 

 

Ska testa en annan VGA-kabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade annan kabel, min skärm på laptopen står och blinkar men ger ingen bild på externa skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, sevensleeper säger:

Haha! Ja man ju aldrig vara säker. :lol:

 

Den vita USB-C-kabeln in i datorn --> Svarta HDMI in i vita kabeln --> VGA-kabel in i endan på svarta kabeln --> VGA-kabel in i datorn. 

 

Ska testa en annan VGA-kabel.

Det är väl inga kablar egentligen, det är adaptrar. Adaptrar har elektronik som kräver ström, så det går (väldigt) sällan bra att seriekoppla dem på det sätt du försöker med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Det är väl inga kablar egentligen, det är adaptrar. Adaptrar har elektronik som kräver ström, så det går (väldigt) sällan bra att seriekoppla dem på det sätt du försöker med.

Absolut. Eftersom att jag sätter den första kabeln i ett USB-C-uttag så borde väl resten av kedjan få ström?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

It just works! :totaltgalen:

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från eventuell Pemtos så är det slående hur Apple lovar runt och håller tunt när det gäller allt i allo-porten USB-C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, sevensleeper säger:

Absolut. Eftersom att jag sätter den första kabeln i ett USB-C-uttag så borde väl resten av kedjan få ström?

Nej, för den första adaptern har ingen anledning att skicka ström vidare. Där ska ju sitta en skärm som har egen strömförsörjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Nej, för den första adaptern har ingen anledning att skicka ström vidare. Där ska ju sitta en skärm som har egen strömförsörjning.

Så, då tror du att ett det här köpet inte spelar någon roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Så, då tror du att ett det här köpet inte spelar någon roll?

Den vet jag inget om, tyvärr.

Vad jag vet är att forumet är fullt av trådar där två adaptrar inte funkar ihop. :) 

Försök hitta en adapter som gör alla konverteringar (signalmässiga såväl som kontaktmässiga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Den vet jag inget om, tyvärr.

Vad jag vet är att forumet är fullt av trådar där två adaptrar inte funkar ihop. :) 

Försök hitta en adapter som gör alla konverteringar (signalmässiga såväl som kontaktmässiga).

Jag köper en och testar. I annat fall är jag tillbaka på mitt eget förslag att fixa en skärm med HDMI. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, boevil säger:

Har du provat din adapter i din iMac, det är väl Thunderbolt 3 i båda?

(om den går att få in i imac:n)

 

Jag tänkte fel, du har ju ingen skärm att koppla till.

(men varför köpte du en adapter med hdmi...?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, sevensleeper säger:

Absolut. Eftersom att jag sätter den första kabeln i ett USB-C-uttag så borde väl resten av kedjan få ström?

Du får fråga Risita. :totaltgalen::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU LÖSTE DET SIG!!! :galetglad:

 

Jag har nu en Usb-c digital a/v multiport-adapter, i den satte jag en kabel med HDMI-hane i ena endan och DVI-hane i andra.

MJ1K2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...