Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny MBP.. Nu behöver jag en vettig hub..


DaLorD

Rekommendera Poster

En del av er har säkert sett min tråd om en havererande MBP 15" 2011..

Jag skulle ersätta den med den nya 13" fick jag för mig men ändrade mig i sista sekunden och slog till på ytterligare en 15"..  Vill ha skärmstorleken (och de extra kärnorna) när jag leker med FCPX..

 

Hur som helst kommer jag från den gyllene tiden där portar fanns på MBP:n..  nu behöver jag således en Hub för att få ut bilden till tv:n samt koppla USB och minneskort..

 

Nån som kan rekommendera vad jag bör köpa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en bättre beg Apple TV gen 3 så kopplar du lätt och billigt upp mot TV-n. Sen en USB C hubb för USB och minneskort.

Skärmavbild 2018-08-13 kl. 15.29.12.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte den här från Amazon, strömmatad

Skärmavbild 2018-08-13 kl. 16.12.45.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl nämna att jag köpte denna Satechi först, sluta fungera efter några månader. 

Har ingen extern strömkälla.

 

Skärmavbild 2018-08-13 kl. 16.30.53.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har TS USB C och så vitt jag kan se är det vanliga USB-kontakter på anslutningssladden på dina bilder, Poca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer Axelman..

 

Jag har kollat på Satechi´s USB-C hub (och samma gäller även Hyperdrive) men tycker priset är lite i värsta laget. Särskilt eftersom många användare har klagat på att den är känslig vid beröring som gör att kopplade enheter "kopplar ner" och sen återkommer...  inte asbra om man är mitt i en filöverföring..

 

Satechi Type-C Pro:

https://www.dustinhome.se/product/5011027177/type-c-pro-hub?ssel=false&LGWCODE=5011027177;89813;5443&gclid=CjwKCAjw-8nbBRBnEiwAqWt1zao4_wg3nRBoEewmgT2btxbBefyxfdBRw0FGHpL2SuyZMQA2V9_C4RoCSPwQAvD_BwE

 

Hyperdrive USB-C multi-adapter:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-datorprodukter/HYUSBCDOCKGY/hyperdrive-usb-c-multi-adapter-macbook-pro-rymdgra?scid=SEM63&gclid=CjwKCAjw-8nbBRBnEiwAqWt1zSfcBZLMT2EGZBtY-yCKG3SzK6L8nx2lcQakzr82g63YQlmjNDJ4mxoCvvYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CO3o5Ymd7NwCFdaPGwodwXQFMw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, DaLorD säger:

Det stämmer Axelman..

 

Jag har kollat på Satechi´s USB-C hub (och samma gäller även Hyperdrive) men tycker priset är lite i värsta laget. Särskilt eftersom många användare har klagat på att den är känslig vid beröring som gör att kopplade enheter "kopplar ner" och sen återkommer...  inte asbra om man är mitt i en filöverföring..

 

Jag bara tog en USB-docka ur högen. Borde ha förtydligat mig. Har ingen favvo. Ville presentera ett enkelt sätt att lösa de frågeställningar du ställde. Äppel-tv och en billig USB c-hubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATV finns redan.. I alla fall därhemma..

 

Tänkte mest att det kan vara bra att ha HDMI ändå eftersom jag inte alltid är just hemma.. men klart att det inte är lika viktigt som USB 3.0 och framför allt SD kort då jag är beroende av dessa hela tiden..

 

Kanske ska tänka om och leta efter en liten men bra (läs snabb) med bara dessa två portar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, DaLorD säger:

ATV finns redan.. I alla fall därhemma..

 

Tänkte mest att det kan vara bra att ha HDMI ändå eftersom jag inte alltid är just hemma.. men klart att det inte är lika viktigt som USB 3.0 och framför allt SD kort då jag är beroende av dessa hela tiden..

 

Kanske ska tänka om och leta efter en liten men bra (läs snabb) med bara dessa två portar..

Du kan ju också skaffa en USB C till HDMI-adapter att ta med vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt en sådan här. Ska hämta den i eftermiddag. Jag tog "solo", för jag har en MP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, DaLorD säger:

Den du länkar till är gen 1, jag är osäker men, jag tror att du behöver ”gen 2”

 

kanske nån annan som vet säkert?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag har precis köpt en sådan här. Ska hämta den i eftermiddag. Jag tog "solo", för jag har en MP.

Återkom gärna med utlåtande!

Gärna lite speedtests oxå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, DaLorD säger:

Återkom gärna med utlåtande!

Gärna lite speedtests oxå!

 

Det jag primärt jag ska använda den till är att koppla en extern skärm och i de fall "folk" kommer dragandes med USB-minne kunna ta emot dem. :) På vilket sätt tänker du speedtest?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, DaLorD säger:

Återkom gärna med utlåtande!

Gärna lite speedtests oxå!

 

Jag stötte på problem direkt:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, sevensleeper säger:

Det jag primärt jag ska använda den till är att koppla en extern skärm och i de fall "folk" kommer dragandes med USB-minne kunna ta emot dem. :) På vilket sätt tänker du speedtest?

Tänkte på vad du kan tänkas nå för hastighet på skriv/läs mot en extern SSD/HDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DaLorD säger:

Tänkte på vad du kan tänkas nå för hastighet på skriv/läs mot en extern SSD/HDD

Jag kommer dessvärre inte att använda någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...