Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify, iPhone och MacMini


Stanem

Rekommendera Poster

Hej alla!

Har en fråga, jag lyssnar på Spotify på jobbet med en MacMini och styr med en iPhone7. Det funkar riktigt bra, problemet är när det ringer på iPhonen - då skulle jag vilja att musiken pausades/stoppades... lyssnar på ganska hög volym så det blir svårt att höra samt att kunden undrar nog. Finns det något sätt att fixa det? Fått tips om Apple Watch men kan nog inte motivera kostnaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Inte helt hundra på om detta fungerar med Spotify. Logga in i icloud på datorn med samma id som telefonen och i telefonen väljer >Inställningar >Telefon >Samtal på andra enheter >MacMinin.

När det ringer så ringer det även i minin och den tystar Spotify. Jag är osäker på om den fortsätter spela om du svarar i telefonen. Kan vara värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lyssnar på musik i iTunes och det ringer på min telefon så tystnar musiken i iTunes.

Men då har jag  "Samtal på andra enheter" påslaget i telefonen så det ringer på daton också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Om jag lyssnar på musik i iTunes och det ringer på min telefon så tystnar musiken i iTunes.

Men då har jag  "Samtal på andra enheter" påslaget i telefonen så det ringer på daton också.

Om du då svarar i telefonen, är iTunes fortsatt pausat i datorn då?

Fortsätter uppspelning när du lägger på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, polken säger:

Om du då svarar i telefonen, är iTunes fortsatt pausat i datorn då?

Fortsätter uppspelning när du lägger på?

 

 

Svarar jag i telefonen pausas musiken men den startar inte när jag lägger på.

Ska kanske klargöra att jag kör AirPlay till högtalare.

Det kanske spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2018-08-17 på 15:39, polken säger:

Hej

Inte helt hundra på om detta fungerar med Spotify. Logga in i icloud på datorn med samma id som telefonen och i telefonen väljer >Inställningar >Telefon >Samtal på andra enheter >MacMinin.

När det ringer så ringer det även i minin och den tystar Spotify. Jag är osäker på om den fortsätter spela om du svarar i telefonen. Kan vara värt att prova.

Sorry att jag inte svarat tidigare, varit bortrest...

Tack för tipset, ska prova och se vad som händer, annars får jag nog skaffa en bluetoothanläggning så att telefonen sköter om det hela. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...