Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple i nytt brev: Lovar att inte lyssna på vad du pratar om


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Att Apple inte lyssnar på användarna är väl inget nytt. :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 minuter sedan, Telly82 säger:

Att Apple inte lyssnar på användarna är väl inget nytt. :devil: 

:hihihi:;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Telly82 säger:

Att Apple inte lyssnar på användarna är väl inget nytt. :devil: 

– Vad vill ni ha?

– En ny Mac Pro.

– Ok, varsågoda - här har ni 80 nya klockmodeller.

 

:shifty:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra stycke ur CNet-artikeln, ifall någon inte hade koll på det...

“Apple's iOS system encrypts location information and doesn't associate that information with any name or Apple ID. The iOS operating system also permanently deletes data from an iPhone if the phone doesn't connect to Wi-Fi or power for seven days.

iPhones without SIM cards will send a limited amount of information about cellular towers and Wi-Fi hotspots to Apple if the user has enabled location services. The information will be encrypted and isn't used for targeting advertising. If location services are turned off, the iPhone won't send any data to Apple.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-09 på 21:38, modEric säger:

– Vad vill ni ha?

– En ny Mac Pro.

Ska du slå till på den nya (när den kommer)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan min dator... Fast, för några år sen kanske. Men man får se vad de hittar på, fast troligtvis inte eftersom systemet har tagit en annan väg »», än den jag hade föredragit att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-10 på 02:25, modEric säger:

Ett bra stycke ur CNet-artikeln, ifall någon inte hade koll på det...

“Apple's iOS system encrypts location information and doesn't associate that information with any name or Apple ID. The iOS operating system also permanently deletes data from an iPhone if the phone doesn't connect to Wi-Fi or power for seven days.

iPhones without SIM cards will send a limited amount of information about cellular towers and Wi-Fi hotspots to Apple if the user has enabled location services. The information will be encrypted and isn't used for targeting advertising. If location services are turned off, the iPhone won't send any data to Apple.

 

:yeahbaby:

Det där "permanently deletes", vilken sorts data är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Det där "permanently deletes", vilken sorts data är det?

Jag antar att det är platsdatan som avses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, modEric säger:

Jag antar att det är platsdatan som avses.

Typ data som systemet använder för att hitta basstationer, men inte min egna platsdata, som "Signifikanta platser" (en inbyggd funktion som lär sig att man smiter tidigt från jobbet på fredagar för att hinna till bolaget och sedan förslår att man ska fortsätta med den vanan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, modEric säger:

Jag har redan min dator... Fast, för några år sen kanske. Men man får se vad de hittar på, fast troligtvis inte eftersom systemet har tagit en annan väg »», än den jag hade föredragit att se.

Okej. Vilken är din "huvuddator" då? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Typ data som systemet använder för att hitta basstationer, men inte min egna platsdata, som "Signifikanta platser" (en inbyggd funktion som lär sig att man smiter tidigt från jobbet på fredagar för att hinna till bolaget och sedan förslår att man ska fortsätta med den vanan)?

Så detaljerat vet jag inte. Använder inte iOS längre så jag vet inte vad de hittat på med det på senare tid - men av texten att döma gissar antar jag att de menar generellt - och då lär väl sånt ingå där kanske?

 

28 minuter sedan, sevensleeper säger:

Okej. Vilken är din "huvuddator" då? :) 

För närvarande lite av båda (nya + MacPro'n). Beror på vad som skall göras, och så skall ju den bärbara göras i ordning så den matchar den nya (samma system/setup osv). Och så skall ju minin göra iordning så Mac Pron skan säljas. Har inte kommit så längt än. Började, men det tog stopp, och sen har jag inte orkat/hunnit sästta mig med det igen. Men det mesta är förberett i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

20 minuter sedan, modEric säger:
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Typ data som systemet använder för att hitta basstationer, men inte min egna platsdata, som "Signifikanta platser" (en inbyggd funktion som lär sig att man smiter tidigt från jobbet på fredagar för att hinna till bolaget och sedan förslår att man ska fortsätta med den vanan)?

Så detaljerat vet jag inte. Använder inte iOS längre så jag vet inte vad de hittat på med det på senare tid - men av texten att döma gissar antar jag att de menar generellt - och då lär väl sånt ingå där kanske?

...och jag anv inte platsdata själv varken i iPhonen jag hade eller nuvarande. Den jag har nu är både mjukvaru- och hårdvarumoddad. :ThumbsUp:

 

Det med systemetbolaget lät ju smidigt. Annars har jag nog alltid varit emot det där, och kanske f f a att det är rätt överlödigt, sett till anv funktionerna. Behöver ingen telefon för att tala om för mig vad jag är. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, modEric säger:

Så detaljerat vet jag inte. Använder inte iOS längre så jag vet inte vad de hittat på med det på senare tid - men av texten att döma gissar antar jag att de menar generellt - och då lär väl sånt ingå där kanske?

 

För närvarande lite av båda (nya + MacPro'n). Beror på vad som skall göras, och så skall ju den bärbara göras i ordning så den matchar den nya (samma system/setup osv). Och så skall ju minin göra iordning så Mac Pron skan säljas. Har inte kommit så längt än. Började, men det tog stopp, och sen har jag inte orkat/hunnit sästta mig med det igen. Men det mesta är förberett i a f.

Är det din Mac Pro från 2010 du ska sälja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, modEric säger:

Ja, så småningom. :yeahbaby:

Okej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...