Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan en Iphone 8 hålla 2 till 3 år?


Danneboi99

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, Alix säger:

Nej. Nästa IOS 12 ska t.o.m. göra äldre enheter snabbare. 

men räknas Iphone 8 som gammal elle? köpte den för några veckor sen ba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Men lägg ner nu du har fått svar på frågorna 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Danneboi99 säger:

men räknas Iphone 8 som gammal elle? köpte den för några veckor sen ba

Nej! iPhone 5, 6... Där kan man väl börj räkna det som äldre, men inte gamla. Finns ingen regel om var man drar gränsen - olika tycker olika om vad som är gammalt.

8'an är det definitivt inte, och är fortf listad som “nyhet” tillsammans med iPhone X på  sida.


iPhone8_nyhet.png.1a132059b27e5ff10e82b896a5910f7d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, modEric säger:

Nej! iPhone 5, 6... Där kan man väl börj räkna det som äldre, men inte gamla. Finns ingen regel om var man drar gränsen - olika tycker olika om vad som är gammalt.

8'an är det definitivt inte, och är fortf listad som “nyhet” tillsammans med iPhone X på  sida.


iPhone8_nyhet.png.1a132059b27e5ff10e82b896a5910f7d.png

 jag ska ju iventuellt  han den till 2021 kommer den hålla till de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Danneboi99 säger:

 jag ska ju iventuellt  han den till 2021 kommer den hålla till de?

Jadå... :yeahbaby: Själv har jag en telefon från 2014 (Android). Funkar hur bra som helst när man uppdaterar systemet till nyare verisoner. Den kan jag förhoppningsvis ha några år till. Har inget behov att ha senaste-senaste, men om/när den börja sega sig så får man väl köpa en nyare. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, modEric säger:

Jadå... :yeahbaby: Själv har jag en telefon från 2014 (Android). Funkar hur bra som helst när man uppdaterar systemet till nyare verisoner. Den kan jag förhoppningsvis ha några år till. Har inget behov att ha senaste-senaste, men om/när den börja sega sig så får man väl köpa en nyare. :crossfingers:

så den kommer verkligen hålla i 3 år till 2021??:travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Danneboi99 säger:

så den kommer verkligen hålla i 3 år till 2021??:travolta:

Svåvida inte  hittar på nåt jättedrastiskt med systemet, och att du sköter telefonen bra, så ser jag inge problem med 2-3 år. Uppdateringar av system idag, handlar oftast om buggfixar och optimering av det som redan finns. Annars är det väl som vanligt... se till att man sköter den, kör lite batterigympa, inte överfyller lagringsutrymmet, osv. Och f f a att man tar backkup regelbundet, ifall nåt händer, och man kanske måste lämna in den (t ex). :crossfingers:Skötseln av telefonen är nog mer avgörande för telefonens livslängd än systemet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, modEric säger:

Svåvida inte  hittar på nåt jättedrastiskt med systemet, och att du sköter telefonen bra, så ser jag inge problem med 2-3 år. Uppdateringar av system idag, handlar oftast om buggfixar och optimering av det som redan finns. Annars är det väl som vanligt... se till att man sköter den, kör lite batterigympa, inte överfyller lagringsutrymmet, osv. Och f f a att man tar backkup regelbundet, ifall nåt händer, och man kanske måste lämna in den (t ex). :crossfingers:Skötseln av telefonen är nog mer avgörande för telefonens livslängd än systemet. :)

det låter toppen   :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, modEric säger:

. :crossfingers:Skötseln av telefonen är nog mer avgörande för telefonens livslängd än systemet. :)

 vad menar du?  :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Danneboi99 säger:

 vad menar du?  :ermm:

Att skötseln än mer avgörande för hur länge telefonen hålller, än att en ev uppdatering skulle göra att den blir seg/slö, i värsta fall obrukbar. Sköter man inte telefonen kan den ju gå sönder på en vecka i värsta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, modEric säger:

Skötseln av telefonen är nog mer avgörande för telefonens livslängd än systemet. :)

 

5 timmar sedan, Danneboi99 säger:

 vad menar du?  :ermm:

Att man inte tappar den asfalten, exempelvia. Eller låter den ligga i en stekhet eller iskall bil i veckovis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Svolder säger:

Självklart inte. Den kommer att upphöra att fungera den 3 oktober 2020 kl 19:45.

Du har ju fel datum. ;) 

"Because the values in a date-time record are simply a translation of the long integer containing the number of seconds since midnight, January 1, 1904, the data structure suffers the same limitation as the long integer representation: after the long integer has reached its maximum value of $FFFFFFFF, it resets to 0. Therefore, the date-time record can track dates and times only between midnight on January 1, 1904 and 6:28:15 A.M. on February 6, 2040."

 

Spoiler

Från "Inside Macintosh", bokserien om hur man programmerar Macar upp till och med Mac OS 9.

Så den begränsningen finns varken i Mac OS X (macOS) eller iOS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Telly82 säger:

Min första iPhone var en begagnad 4s, som var nästan 2 år när jag köpte den. Hade den väl i 2-3 år innan den inte ville starta om. 

 

Hittade den under en bunke papper igår när jag städade. Efter en stunds laddning så startade den faktiskt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Hittade den under en bunke papper igår när jag städade. Efter en stunds laddning så startade den faktiskt. 

Pöörfäckt! :yeahbaby:  Vilket städfynd. :)Är ju alltid bra att ha en reservlur, &/el en man stoppar ett kontatkort i för div tillfällen (utomlands, osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad fan håller ni på med säg bara som ni tror eller vet hur länge min Iphone kommer hålla!! usch fy skäms på er :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Den kommer att hålla tills du tröttnar på den om du inte tappar den i golvet. Gissningsvis ligger livslängden på runt fyra år innan det är dags att byta batteriet i telefonen.

är du helt säker på det ? har du själv ägt en Iphone så länge då?:sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, lappen71 säger:

Du verkar ha svårt att lyssna på folk.

 

https://www.99.se/forum/p/2345857

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-10 på 11:14, Danneboi99 säger:

men vad fan håller ni på med säg bara som ni tror eller vet hur länge min Iphone kommer hålla!!

Ja, vi tror att din telefon kommer att hålla 2-3 år. Förmodligen längre. Allt hänger på hurpass rädd du är om din telefon, och sköter den på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, modEric säger:

Ja, vi tror att din telefon kommer att hålla 2-3 år. Förmodligen längre. Allt hänger på hurpass rädd du är om din telefon, och sköter den på rätt sätt.

hur sköter man den på rätt sätt då? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skal och skärmskydd.

Utsätt den inte för väta och extrema temperaturer.

Fyll den inte till bristningsgränsen, utan ha minst 20% ledigt lagringsutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Fast nu blir jag osäker, håller den verkligen 2-3 år? Hur kan vi veta det, den kom ju ifjol? :fundersam:

apple updaterar ju från 5 s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Stereotypen säger:

Skal och skärmskydd.

Utsätt den inte för väta och extrema temperaturer.

Fyll den inte till bristningsgränsen, utan ha minst 20% ledigt lagringsutrymme.

 och vad är extrema temperaturer som du säger? i kyla eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...