Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

EU kan komma att tvinga iPhone att byta från Lightning till USB


xeric

Rekommendera Poster

 

EU may force iPhone to switch from Lightning to USB : europe

EU may force iPhone to switch from Lightning to USB | Cult of Mac

 

“Apple has its Lightning connector and everyone else has USB. But EU regulators are considering whether they need to force a common standard for phone chargers.

The idea is to cut down on the 51,000 tons of old chargers and cables thrown away each year.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsroboten

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Telly82 säger:

Nyheten publicerades igår (i bannern längst upp i forumet):

https://m3.idg.se/2.1022/1.705386/eu-ska-se-over-mobilladdarna--kan-bli-tal-om-standardisering

 

Missade den... Ändå letade jag runt, och på forumet fanns det inte och inte på MW.

 

Kan ju vara bra om alla artiklar relaterade till Mac, Apple, iPhone, osv hamnar på forumet - så slipper man leta. Det är ju åndå ett Macforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, modEric säger:

 

 

Kan ju vara bra om alla artiklar relaterade till Mac, Apple, iPhone, osv hamnar på forumet - så slipper man leta. Det är ju ändå ett Macforum.

:yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde inte EU att alla skulle använda USB för flera år sedan? Nästa fråga blir väl vilken USB-kontakt och vilken USB-version som ska användas. Jag röstar på USB-B-kontakten och version 1.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Bestämde inte EU att alla skulle använda USB för flera år sedan? Nästa fråga blir väl vilken USB-kontakt och vilken USB-version som ska användas. Jag röstar på USB-B-kontakten och version 1.0

Du läste aldrig artikeln, va?

 

"Redan 2009 skrev 14 företag – inklusive Apple, Samsung och Nokia – under en överenskommelse om att arbeta för att skapa en gemensam standard för mobiltelefonladdare, efter påtryckningar från EU-kommissionen."

Inte ett ord om just USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Du läste aldrig artikeln, va?

 

"Redan 2009 skrev 14 företag – inklusive Apple, Samsung och Nokia – under en överenskommelse om att arbeta för att skapa en gemensam standard för mobiltelefonladdare, efter påtryckningar från EU-kommissionen."

Inte ett ord om just USB.

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Om de bara kan få alla andra tillverkare att bestämma sig för USB-C eller mikro-USB har de kommit en bra bit på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...