Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mojave/Neo Office


Modell 1938

Rekommendera Poster

Jag testar MojaveBeta(18A353d) Har installerat NeoOffice 2017.11. Problemet är att NeoOffice Kalkyl fryser när jag har gjort ett Diagram och sedan vill fortsätta på samma kalkylblad med nya uppgifter för ytterligare diagram. Datorn tappar kontakten med appen NeoOffice och jag tvingas att tvångsavsluta.

Någon annan som nyttjar NeoOffice i Mojave som har samma problem med NeoOffice 2017.11. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Modell 1938 säger:

Jag testar MojaveBeta(18A353d) Har installerat NeoOffice 2017.11. Problemet är att NeoOffice Kalkyl fryser när jag har gjort ett Diagram och sedan vill fortsätta på samma kalkylblad med nya uppgifter för ytterligare diagram. Datorn tappar kontakten med appen NeoOffice och jag tvingas att tvångsavsluta.

Någon annan som nyttjar NeoOffice i Mojave som har samma problem med NeoOffice 2017.11. 

Program- och forumsupport på ett beta-operativsystem faller på sin egen orimlighet. Det är till för utvärdering, och de kontakter du ska ha är med Apple och, möjligen, de som utvecklar programvara. Vi som har erfarenhet har det förstås bara av etablerad hård- och mjukvara. Allt annat står skrivet i stjärnorna, eller hur? Och om nu någon till äventyrs skulle ha stött på samma problem som du, vad ska man göra åt det? Fixa en workaround på ett ännu inte släppt operativsystem? Nej, det anser jag vara direkt fånigt. Du kan inte köra Mojavebetan på din viktiga produktionsdator, helt enkelt, om du vill undvika programbuggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fullt medveten om att det är Beta.Jag har den på en fristående SSd disk och det påverkar alltså inte min ordinarie disk. Har kontaktat Appel där jag köpt programmet och dom har ingen support för NeoOffice.Jag har via Feedback Assistant skickat meddelande till Appel

som programmet hänvisar till, utan något som helst svar eller åtgärder.Konstigt då mina övriga appar fungerar och Neo Office har jag köpt via Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Modell 1938 säger:

Jag är fullt medveten om att det är Beta.Jag har den på en fristående SSd disk och det påverkar alltså inte min ordinarie disk. Har kontaktat Appel där jag köpt programmet och dom har ingen support för NeoOffice.Jag har via Feedback Assistant skickat meddelande till Appel

som programmet hänvisar till, utan något som helst svar eller åtgärder.Konstigt då mina övriga appar fungerar och Neo Office har jag köpt via Apple

Det står i EULA, den där texten man bara godkänner och aldrig läser, följande:

 

”APPLICATIONS AND SERVICES MAY BE AFFECTED BY YOUR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE ... APPLE SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY COSTS, EXPENSES OR OTHER LIABILITIES YOU MAY INCUR AS A RESULT OF YOUR TESTING, INSTALLATION OR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO ANY DAMAGE TO ANY EQUIPMENT, SOFTWARE OR DATA OR ANY LOSS OF DATA OR INFORMATION ARISING FROM YOUR USE OF SUCH PRE-RELEASE SOFTWARE. ... The Pre-Release Software is not intended for use, and should not be used, in production or business-critical systems.”

 

Att App Store alls fungerar är således en bonus, inte en rättighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får nog räkna med att det kommer finnas program som inte fungerar fullt ut på nya Mojave. Jag är inte förvånad över att NeoOffice har problem. En Beta är ju till för att man ska testa, det är därför man släpper en Beta - en "test release" alltså. En Beta är inte ett färdigt program. Man får räkna med problem, det är bra att man upptäcker problem. 

Apple har bara support på sina egna mjukvaror, inte på andra mjukvaror. Det är NeoOffice som har support på NeoOffice så du får väl tala om för dem att deras mjukvara inte fungerar på betan av Mojave. :)

http://www.neooffice.org/neojava/en/macappstore.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...