Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker app för iPhone att mäta datatrafik på mobilnätet med


kenla

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Jag söker en app som jag kan kolla med hur mycket datatrafik jag kört via mobilnätet, finns det?

 

Bakgrunden är att jag bytt mobiloperatör från Tre till Hallon och hos Hallon och finns inget bra sätt att hålla koll på hur mycket jag surfat via mobilnätet, tycker jag. Vill gärna ha koll dag för dag hur mycket datatrafik jag använt via mobilnätet, kan vara väldigt bra vid utlandsresa tänker jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte lite på Apples utvecklarsida, men hittade inget om att mobildatamätning är tillgängligt för utvecklare. Men i Inställningar finns ett räkneverk för mobildata som kan nollställas. Tror att det ligger under Mobilnät eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade precis den här artikeln om Dataman Pro. Kan vara det jag söker. Finns det någon här som använt/använder den?

 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.683043/mobildata-iphone-ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Sökte lite på Apples utvecklarsida, men hittade inget om att mobildatamätning är tillgängligt för utvecklare.

Det är inte "publikt API" men det finns på lite lägre nivå i systemet, och det verkar som att detta går igenom review-processen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Det är inte "publikt API" men det finns på lite lägre nivå i systemet, och det verkar som att detta går igenom review-processen i alla fall.

Dålig review, med andra ord.

Jo, det borde finnas eftersom Apple själva har behov av det. Och det borde väl inte vara någon fara i att göra det publikt?

Men om den där Dataman-appen använder ett dolt API så riskerar man väl att Apple när som helt bara stänger av funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hittade till slut en väldigt bra app som gör det jag ville. Den heter DataFlow.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...