Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med mina bilder innan jag blir tokig.


Suzniz

Rekommendera Poster

Jag har sett på min dator att varje gång jag laddar ner mina bilder i "Bilder" på datorn så kommer samma bilder om och om igen från telefonen. Tillslut hade jag nu när jag rensade ungefär 10-15 bilder av varje sort av ungefär 20 bilder. Ibland laddades det ner en bild av varje, men det kommer alltid en eller flera av vissa bilder. Jag rensade nu i iCloud och i telefonen och datorn. Alla dessa bilder togs bort plus en massa andra. Jag raderade dem och kollade att de inte fanns kvar någonstans. Ändå kom de tillbaka igen.

 

Efter en stund kom inte de bilderna som krånglade först tillbaka utan andra, som jag också totalt rensat bort. Jag har raderat dem igen tre gånger och ändå säger datorn att jag ska ladda ner ungefär 150 bilder varje gång jag går in och ska lägga in nya bilder i Bilder-biblioteket. Och jag har inte ens tagit en enda bild idag. Vad händer? Jag tror jag blir tokig. Jag rensar och sen är det fullt i telefonen och iCloud lika fort.

 

Är det en bugg eller en inställning jag inte hittar? Den har även duplicerat ett antal andra bilder i datorn som jag kunde ta bort men vissa kommer tillbaka en eller två ur en serie en gång för att nästa gång jag laddar ner så är de borta och så är det andra där istället som jag raderat 5 gånger redan. Suck. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har synkroniseringen (hos iTunes) inställd för din/dina IOS-enheter (låt bli det) och inte i iTunes (enheter) bockat för att du vill förhindra automatisk uppdatering då skulle jag kunna tänka mig att ditt fenomen uppträder. Prova detta först och hör av dig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så du bara har iCloud bildbibliotek på och inte Bildström. 

Och när du raderar - töm papperskorgen, annars ligger bilderna kvar i 30 dagar trots att du tagit bort dem. 

 

Du kan även prova koppla ifrån och koppla på igen. Dvs stäng av iCloud sedan koppla på igen. 

 

Dina exempel visar att synken är bruten alternativt att du har dubbel synk. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...