Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera Garmin GPS i min iPad


hompapompa

Rekommendera Poster

Jag har en Garmin Nüvi men den skärmen är för liten pga av ögonproblem. Nu skulle jag vilja ha Garmins programvara i min iPad.

 

Är det någon som har något förslag på hur jag skulle kunna göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din iPad GPS? Dvs har den sim-kort? Vanliga enbart wi-fi-ipad har ingen gps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garmin köpte ju upp Navigon och lade ner appen så Garmin i iPad är väl inte så troligt. Enda sättet att få in programvara är ju att köpa en app från tillverkaren, och det finns ju ingen.

 

Eller tänker du dig att bara presentera data från din Nüvi på paddan? I så fall måste ju enheten ha en bildport och det har den ju inte.

 

Annars kan du ju använda Waze, som är en gratis-nav-app, och communityutvecklad så att användarna själva kan förbättra den genom sina rapporter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-07-31 på 21:51, sefr säger:

Har din iPad GPS? Dvs har den sim-kort? Vanliga enbart wi-fi-ipad har ingen gps.

 

Ja den har simkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-01 på 09:39, MacKalle säger:

Garmin köpte ju upp Navigon och lade ner appen så Garmin i iPad är väl inte så troligt. Enda sättet att få in programvara är ju att köpa en app från tillverkaren, och det finns ju ingen.

 

Eller tänker du dig att bara presentera data från din Nüvi på paddan? I så fall måste ju enheten ha en bildport och det har den ju inte.

 

Annars kan du ju använda Waze, som är en gratis-nav-app, och communityutvecklad så att användarna själva kan förbättra den genom sina rapporter.

Ja precis, jag har Navigon på paddan men det går inte att förstora vilket innebär att jag inte ser.

Jag funderar på om det finns någon app till android så att man isåfall skulle kunna jailbreaka paddan.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, hompapompa säger:

Ja precis, jag har Navigon på paddan men det går inte att förstora vilket innebär att jag inte ser.

Jag funderar på om det finns någon app till android så att man isåfall skulle kunna jailbreaka paddan.. 

Ja jag tänka nånstans att man kanske kan bara presentera (eller spegla) bilden på något sätt.. Men det kanske inte går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du ha Garmins programvara specifikt som din navigator? Har du provat iOS Kartor eller Google Maps? Med vissa begränsningar kan du göra rutter och få köranvisningar mm. Är du utanför mobiltäckning finns möjligheten att i förväg ladda ner karta för off-line-bruk. Waze, som du fått tips om tidigare, finns ju om du vill ha ett open-source-alternativ,  kartmaterialet är bra. Vilken funktionalitet saknar du i dessa alternativ?

Att jailbreaka iPad eller en Garmin navigator är nog inte så vanligt, båda bolagen gör allt för att du ska hålla dig inom deras egna format och hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...