Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka mål?


xyz123

Rekommendera Poster

Apple Watch leveras med ett antal mål. kcal, minuter, antal, &c. Finns det någon redogörelse från Apple hur man har satt dessa mål. Jag undrar också över en del av de mål man har. T.ex. andas viss tid och viss antal gånger. Är det samma mål för alla eller har ålder, vikt, kön, längd någon inverkan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Vilka mål?
sevensleeper

Redigerar titeln och adderar en tagg. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ställer in målen själv. Man väljer inför ett träningspass t ex hur många kalorier man vill uppnå förbrukning av. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felaktigt svar. 

Jag vet att man kan sätta egna mål. Det är inte det som min fråga gäller. När man köper klockan så finns det satta mål! Det är hur dessa, av Apple, satta mål har kommit till som frågan gäller. Varför har Apple valt de mål som man leverera klockan med? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ställer själv in hur ofta påminnelse om att andas ska dyka upp och hur länge varje session ska pågå. 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din frågeställning kanske skulle vara hur man gör istället för varför Apple gjort si eller så. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens en halv stavelse om varför man valt de mål som man valt! Jag tror inte att Apple valt sina förslag till mål helt och hållet på måfå!

Länken du hänvisade till innehöll inte något som helst nytt för mig! Du har uppenbarligen, troligen medvetet, vantolkat min fråga. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker hjälpa till...

Nämn gärna ett mål som Apple bestämt och du inte kan ändra själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, polken säger:

Försöker hjälpa till...

Nämn gärna ett mål som Apple bestämt och du inte kan ändra själv. 

Fast frågan är ju hur Apple har kommit fram till de ursprungliga värdena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...