Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felaktigt ljud på SVT Play?


Alix

Rekommendera Poster

De här videorna (länk 1 och länk 2) får jag bara ljud till vänster. SVT Play menar dock att de inte kan hitta något fel (”Jag har testat att spela upp innehållet men lyckas inte återskapa felet med att det bara spelas från vänster högtalare.”). Andra videor i samma programserier hör jag dock helt okej. Jag har testat Apple TV 3 och Google Chrome på min mini. Jag får samma felaktiga ljudbild även via Chromecast.

Har jag eller SVT Play rätt?

Det kanske handlar om att jag inte har Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde nog ha skaffat ett nytt konto och postat denna tråd med rubriken ”Hjälp! ?”. Då hade den kanske uppmärksammats. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du postade tråden så låg jag redan och sov sött. Nu är jag på jobbet med bara en Windoze-dator ( :sick: ) så det är väl inte lönt att jag testar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

När du postade tråden så låg jag redan och sov sött. Nu är jag på jobbet med bara en Windoze-dator ( :sick: ) så det är väl inte lönt att jag testar?

Du får gärna kolla med Windows och sedan när du kommer hem med andra grejer! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud i båda kanaler. Windoze 10 och Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Ljud i båda kanaler. Windoze 10 och Chrome.

Haha, ja, det har jag också nu! :lol: SVT Play ändrade nog uppfattning... :rolleyes: Tack för hjälpen! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI: Det visade sig att kundtjänst (borde döpas om till kundhinder) hade vidarebefordrat mina mejl till ”ansvariga” trots att de inte själva kunde ”återskapa felen” (de verkar således inte lita till sina egna omdömen, trots att de började förhöra mig om ”min utrustning”, et cetera). Med självklar följd att felen då rättades till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...