Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning funkar ej med "mina inställningar"


maaqlin

Rekommendera Poster

Hej! 

Jag har ett knepigt problem. Jag har kunnat internetdela från min iPhone se till min dator men för ca 1 måndagen så slutade det att fungera. Jag ringde min operatör och de gav mig olika tips jag kunde testa, ett utav dessa var att försöka ansluta telefonen när den var helt rensad från minst saker, alltså göra en systemåterställning sen koppla ihop den med datorn och det fungerade!! Då tänkte jag att problemet var löst och jag kopplade in telefonen till iTunes igen och återskapade den till den senaste säkerhetskopian och sedan fungerade det inte att internet dela igen.. Så jag antar att jag har någon app kanske som stör? 

Någon som har något tips på hur jag kan lösa detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Så din dator hittar INTE nätverket från iPhonen?

 

När det blir så för mig, så brukar jag "flygplana" (flygplansläge), detta stänger av m obildata, blåtand och wifi. Efter ca 10-15 sekunder avslutar jag flygplansläget och datorn hittar wifit från telefonen när man uppdaterar listan på trådlösa nätverk i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo datorn hittar nätverket på telefonen. Så jag trycker på nätverket men sen står den bara och "jobbar".. Och ansluter aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova byt namn på nätverket=namn på telefonen. 

>Inställningar >Allmänt >Om >Namn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag byte namn, det kom bara upp att det krävs ett "WPA2" lösenord, jag fyllde i det nya lösenordet men sen stod datorn bara och "jobba"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Mac, gör en säker start på datorn, starta sen om normalt igen. Har du en Windows10-dator, välj Starta om. OBS inte samma sak som att stänga av och sen starta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ändå vara i datorn problemet sitter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start?? (Håll ner shift under uppstart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort Soft reset  av telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En typ av omstart. 

Gör så här:
På iPhone X, iPhone 8 eller iPhone 8 Plus: Tryck och släpp snabbt volymhöjningsknappen. Tryck på och släpp snabbt volymsänkningsknappen. Därefter håller du ned sidoknappen tills du ser Apple-logotypen.
På iPhone 7 eller iPhone 7 Plus: Tryck på och håll ned sidoknappen och volymsänkningsknappen under minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.
På iPhone 6s och tidigare, iPad eller iPod touch: Håll ned hemknappen och den övre knappen (eller sidoknappen) samtidigt i minst tio sekunder tills Apple-logotypen visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om du installerat någon app som har med nätverka att göra? Tex VPN-tjänst. Ta bort dessa appar i isåfall. Hjälper det ändå inte så nollställ dina nätverksinställningar: Tryck på Inställningar > Allmänt > Nollställ > Återställ nätverksinställningar. Då nollställs även wifi-nätverk och lösenord, mobilinställningar samt VPN- och APN-inställningar som du har använt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det vet jag inte, tips på hur man kan kolla det? 

 

Nollställde mina nätverksinställningar och det funkade inte. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova dela internet via bluetooth eller USB. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ditt bluetooth påslaget i både telefon och dator när du provade dela via Wi-Fi? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...