Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

överförning av bilder


förvirrad och ensam

Rekommendera Poster

förvirrad och ensam

Hej!

Batteriet på min iPhone 6 slutade fungera som det skulle och p.g.a några sprickor i skärmen gick det inte att byta batteri. Har därför fått min pappas gamla Iphone 5c att ha tills framöver. Har fått lite problem med detta. Några saker som kanske är värda att notera är att jag fortfarande kan använda min iPhone 6 (problemet är att jag måste ha den på laddning hela tiden), jag har loggat ut från mitt apple ID på den och att SIM-kortet nu är i femman. 

Till att börja med har jag problem med bildöverföring. Jag vill överföra bilderna från min iPhone 6 till den jag använder nu, men jag begriper inte hur jag ska göra detta. Hur gör jag?

En vän till mig lånade femman under en period när hon hade sin egna på lagning. Då satte hon i sitt egna SIM-kort i den och loggade in på sitt egna apple ID. När hon fick tillbaka sin egna hade hon fått alla gamla bilder som togs när den här mobilen när den var ny på den istället för sina egna bilder, och hon har inte kunnat få tillbaka hennes egna bilder (fast jag är inte säker på om hon har försökt). Så hur kan hon få det?

som kanske märks är jag extremt oteknisk och väldigt tacksam för hjälp! ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har iCloud bildbibliotek påslaget i iPhone 6 så kommer den att lägga över bilderna på iCloud bildbibliotek. Sen behöver du logga in på iCloud bildbibliotek på iPhone 5 för att få tillgång till dem. 

 

Din vän loggade troligen in på sitt iCloud bildbibliotek på telefonen, och då överför den de bilder som redan låg i telefonen till hennes eget bildbibliotek. Det sker automatiskt. Därför fick hon de bilderna. 

 

Hennes gamla telefon tömdes troligen i service alltså nollställdes. Och den kan ha haft bilder som av olika skäl inte fanns på hennes iCloud bildbibliotek. Kanske iCloud bildbibliotek var avstängt på den. När hon loggar in på den efter service så kopplar hon upp sig mot iCloud bildbibliotek och får alla bilder som ligger där. 

 

Det är alltid bra att nollställa en lånetelefon innan man börjar använda den. Det sker inte automatiskt för att man byter SIM-kort. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...