Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport express med Ip adress 169XXX


Pinetree

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en airport express första generationen. allt har funkat bra tills nyligen. Ip adressen som börjar på 169 dyker upp och expressen kan inte koppla upp sig på nätet.

Hur kan jag göra för att skapa ett trådlöst nätverk? Prylarna är över 10 år så det finns ingen hjälp från supporten.

 

Tack på förhand!

 

/Jay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att köp nytt istället för att krångla med 10 år gamla grejer som inte underhålls längre.

Men det finns ett sätt. https://medium.com/@gohnjanotis/how-to-configure-an-original-airport-express-a1084-on-macos-sierra-or-how-you-can-have-cheap-f96266582334

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, kan jag på nåt sätt byta ut ip adressen som börjar på 169? Själva airporten funkar och lyser grönt men internetanslutningen är nedkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ditt bredband?  

Om du kopplar förbi airporten, vad får du för IP adress då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Pinetree säger:

Tack för svar, kan jag på nåt sätt byta ut ip adressen som börjar på 169? Själva airporten funkar och lyser grönt men internetanslutningen är nedkopplad.

169.*-adresser får man när man inte blir tilldelad en adress, så någonstans är det säkert fel i inställningarna. Börja med att kontrollera kablarna, gör som Poca sa med och testa direkt till datorn - så du vet att du har internet. Det brukar kunna gå att hitta en manual på nätet om du inte har en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många anslutna prylar har du? Var väl en maxbegränsning på bara 10 enheter med 1:a gen express?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internet funkar och ipadresser börjar på 192.168XXX.

jag har  5 st anslutningar till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...