Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appen Files - laddar ned lokalt till min enhet...


victor_neck

Rekommendera Poster

victor_neck

Tja! 

Jag har precis köpt en ny iPad, till den använder jag Files-appen som är klockren!

 

Men jag har en liten utmaning: efter att ha jobbat mkt från iPad så har jag via Files laddat ned en hel del presentationer,  dokument, filmklipp, etc. så att utrymmet på min iPad äts upp hyfsat fort. 

 

Jag kanske gör fel, men såhär gör jag idag: 
1. Öppnar Files

2 . Går in på en mapp t.ex. "Work" 
3. Väljer vilken av filerna i mappen jag vill granska och trycker på det lilla molnet med en pil (ladda ned). 

4. Granskar, gör eventuella ändringar och lämnar därefter appen. 

 

Som sagt, om min iPad haft mer utrymme hade detta inte varit ett problem men nu hade jag önskat att kunna spara ändringar, etc. men inte behöva ha presentationen ta utrymme på min iPad utan "enbart" ta utrymme på mitt iCloud.konto. 

 

Jag skulle vilja veta ifall jag kan radera en vid Keynote-presentation t.ex. från min iPad (den lokala enheten) utan att behöva radera den från iCloud och därmed tillgängligheten alla enheter? 

Tusen tack på förhand, 
Victor 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

victor_neck

Tja! 

 

Tack, men fattar inte tror jag.. 

 

Så här ser det ut i dagsläget (se bifogad skärmdump), har inte ”På min iPad” och förstår inte hur jag lägger till den som en rad under OneDrive eller ngn av de andra? 

 

Vidare, glöm att jag gör ändringar; låt säga att jag helt enkelt vill läsa ett dokument som jag har på iCloud men inte behöva ladda ned det på det lilla utrymme jag har på iPad utan hellee läsa det ”i molnet” från iPad. Förstår du vad jag menar? Enda alternativet nu ifall jag vill kolla ngt från iCloud på paddan verkar vara att först ladda ned det från molnet till min iPad, sedan när jag får ont om utrymme tvingas radera det men då både från min padda OCH iCloud. Jag vill bara ta bort själva nedladdningen men behålla dokumentet på iCloud. 

 

Tusen tack för hjälp!

A65E9345-F9EE-4780-AA29-9494279D7B6C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...