Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 4 och HDMI-switch


Alix

Rekommendera Poster

Jag behöver en HDMI-switch. Den ska ta emot signal från den Apple TV 4 som jag har och en tv-box från Telia, denna. Har inga andra krav än att det ska fungera och att switchen känner av vilken enhet som är aktuell och därför automatiskt ställer om sig. Alternativt att man kan ställa om med fjärrkontroll. Jag har förstås spanat in HDMI-switchar på typ Kjell.com, exempelvis denna, men har ingen erfarenhet eller (djupare) kunskap vad gäller HDMI-version, HDCP och sådant där, som krävs för att få min setup att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en såndär hemma ligger och skräpar. En deltaco 3 till 1. Står HDMI-7001 rev4 på den.

Vill minnas att mitt gamla Xbox 360 grinade något om HDCP stöd saknades när jag använde den senast.

Du kan få den, har ingen nytta av den om du vill prova om den gör det du vill.

DT2_HDMI_7001_hdmi_7001_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en sån tidigare och den funkade helt okej. Tyvärr funkade det automatiska bytet mellan källorna inte som jag hade hoppats. Det räcker nämligen inte med att man stänger av apparaten med fjärrkontrollen (standby) utan man måste bryta strömmen helt för att switchen ska förstå att den ska byta till den andra källan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, SirKnasen säger:

Har en såndär hemma ligger och skräpar. En deltaco 3 till 1. Står HDMI-7001 rev4 på den.

Vill minnas att mitt gamla Xbox 360 grinade något om HDCP stöd saknades när jag använde den senast.Du kan få den, har ingen nytta av den om du vill prova om den gör det du vill.

Spoiler


DT2_HDMI_7001_hdmi_7001_1.jpg

 

 

Tack för erbjudandet! Jag hör av mig via PM. :) 

 

1 minut sedan, Mattis.se säger:

Jag har haft en sån tidigare och den funkade helt okej. Tyvärr funkade det automatiska bytet mellan källorna inte som jag hade hoppats. Det räcker nämligen inte med att man stänger av apparaten med fjärrkontrollen (standby) utan man måste bryta strömmen helt för att switchen ska förstå att den ska byta till den andra källan. 

Tack för svar. Menade du den SirKnasen visar här ovan, eller den jag länkade till på Kjell.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en Telia-app för ATV4 men det visste du kanske. Jag har skippat boxen och kör bara ATV’ns Telia-app. Saknar text-tv men att bara ha en fjärr, mot tidigare tre, överväger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tack för svar. Menade du den SirKnasen visar här ovan, eller den jag länkade till på Kjell.com?

Jag menade den som du länkade till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, polken säger:

Det finns en Telia-app för ATV4 men det visste du kanske. Jag har skippat boxen och kör bara ATV’ns Telia-app. Saknar text-tv men att bara ha en fjärr, mot tidigare tre, överväger. 

(Jag har ett specialabonnemang via hyresvärden, så det är inte detsamma som Telia Play. Jag har inte ens ett sådant Play-konto. Skulle jag kunna se samma via Telia Play menar du? :fundersam: Jag får kontakta Telia och fråga! Det är så klart en smidigare lösning. :) ) >>>

 

>>> Edit: Det gick alldeles utmärkt! Jag kan se alla kanaler via Telia Play i stället. ^_^ 

 

21 minuter sedan, Mattis.se säger:

Jag menade den som du länkade till.

Aha, okej, tack för varningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske inte behöver en HDMI-switch, trots allt, se polkens inlägg här ovan. Men jag ska ändå testa med den switch som SirKnasen erbjöd. Ska kolla om det skiljer i bildkvalitet, exempelvis. Jag hör av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-07-12 på 23:23, Alix säger:

Jag kanske inte behöver en HDMI-switch, trots allt, se polkens inlägg här ovan. Men jag ska ändå testa med den switch som SirKnasen erbjöd. Ska kolla om det skiljer i bildkvalitet, exempelvis. Jag hör av mig.

Tyvärr fungerar Telia Play-appen väldigt dåligt på min Apple TV 4. Strömmande kanaler kopplas ned hela tiden eller har andra artefakter. Plötsligt blockerades remote-appen på min Iphone, dessutom.

Så är eller blir det inte med samma kanaler på C More-appen. Nej, jag får nog leta vidare vad gäller HDMI-switch. Fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-07-12 på 21:44, SirKnasen säger:

Har en såndär hemma ligger och skräpar. En deltaco 3 till 1. Står HDMI-7001 rev4 på den.

Spoiler

 

Vill minnas att mitt gamla Xbox 360 grinade något om HDCP stöd saknades när jag använde den senast.

Du kan få den, har ingen nytta av den om du vill prova om den gör det du vill.

DT2_HDMI_7001_hdmi_7001_1.jpg

 

 

Den fungerade utmärkt med både ATV och tv-box! ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...