Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple har släppt nya modeller av Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar
sevensleeper

@Reefer - Dags att slå till nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, Alix säger:

Det kom plötsligt, som flickan sade! :o 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jesus vad dyrt. :lol: Då är den inte ens maxad.

 

37 395,00 kr

Screen Shot 2018-07-12 at 15.49.24.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Om man maxar den så får man betala:
 

75 295,00 kr

 

Screen Shot 2018-07-12 at 15.50.50.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som hittat..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
4 minuter sedan, Alix säger:

DDR4, alltså? Märkligt... :fundersam:

Ja? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, Pocahontas säger:

som hittat..

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sevensleeper säger:

Ja? :) 

 

Det blev alltså som du förutspådde i den andra tråden att Apple kör DDR4 på de två toppmodellerna av MBP men DDR3 på resterande.

Apple var väl nästan tvungna att göra så när konkurrenterna har det men det kommer att kosta batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sevensleeper säger:

Ja? :) 

I bärbara datorer brukar man ha strömsnåla kretsar. Tidigare hade man LPDDR3. LP = Low Power.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Reefer säger:

 

Det blev alltså som du förutspådde i den andra tråden att Apple kör DDR4 på de två toppmodellerna av MBP men DDR3 på resterande.

Apple var väl nästan tvungna att göra så när konkurrenterna har det men det kommer att kosta batteritid.

Ah, såklart! :) Ska du slå till nu? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Alix säger:

I bärbara datorer brukar man ha strömsnåla kretsar. Tidigare hade man LPDDR3. LP = Low Power.

Japp, kom på det nu efter Reefers inlägg. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

I bärbara datorer brukar man ha strömsnåla kretsar. Tidigare hade man LPDDR3. LP = Low Power.

 

Som sagt, som läget nu blev i väntan på att Intel får arslet ur vagnen så är Apple nästan tvungna att göra så.  Men visst, ska bli kul att se hur mycket batteritid det kommer att kosta och den åtföljande klagosången från pro-användarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ah, såklart! :) Ska du slå till nu? 

Kanske när det blir LPDDR4? ;) 

 

3 minuter sedan, sevensleeper säger:

Japp, kom på det nu efter Reefers inlägg. :) 

:) 

 

3 minuter sedan, Reefer säger:

Som sagt, som läget nu blev i väntan på att Intel får arslet ur vagnen så är Apple nästan tvungna att göra så.  Men visst, ska bli kul att se hur mycket batteritid det kommer att kosta och den åtföljande klagosången från pro-användarna.

Apple brukar skryta med x antal fler procent prestanda och batteritid. Blir det inte så denna gång? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Apple brukar skryta med x antal fler procent prestanda och batteritid. Blir det inte så denna gång? 

Citat

MacBook Pro

Mer kraftfull.
Mer kapabel.
Mer proffsig.

https://www.apple.com/se/macbook-pro/

 

Att den är kraftfullare är ganska självklart men notera att de inte nämner nåt om energiförbrukningen på de två toppmodellerna med DDR4. Bara "upp till 10 timmar" för samtliga modeller vilket inte säger mycket.

 

16 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ah, såklart! :) Ska du slå till nu? 

 

Svar ja. 13-tummaren med TB, 16 GB RAM, Core i7 och 512 GB SSD landar på 28995 kr. Det känns som ett bra pris för den konfigurationen och en dator som prestandamässigt håller i många år framåt. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 minut sedan, Reefer säger:

Svar ja. 13-tummaren med TB, 16 GB RAM, Core i7 och 512 GB SSD landar på 28995 kr. Det känns som ett bra pris för den konfigurationen och en dator som prestandamässigt håller i många år framåt. :galetglad:

Kul! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Nu sitter jag nästan och hoppas på att det kommer en iMac med 29- eller 30-tumsskärm. Då kanske jag skulle byta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, sevensleeper säger:

Nu sitter jag nästan och hoppas på att det kommer en iMac med 29- eller 30-tumsskärm. Då kanske jag skulle byta. :D

 

Imac känns nästan fulländad för en allt-i-ett dator men ny CPU-generation lär vi väl snart få se på den. Samma med Mac mini som verkligen är i stort behov av uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 minuter sedan, Reefer säger:

 

Imac känns nästan fulländad för en allt-i-ett dator men ny CPU-generation lär vi väl snart få se på den. Samma med Mac mini som verkligen är i stort behov av uppgradering.

Ja, jag är supernöjd med min, men ibland tycker jag skärmen är liiiiite för liten. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, jag är supernöjd med min, men ibland tycker jag skärmen är liiiiite för liten. :) 

Innehållsmässigt (hur mycket du får plats på den), eller storleksmässigt (för smått)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen
26 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, jag är supernöjd med min, men ibland tycker jag skärmen är liiiiite för liten. :) 

Sitt närmre då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kompenserar tydligen för den högre energiförbrukningen i de två toppmodellerna med ett större batteri i dem:

 

Citat

The faster memory uses more energy, so a bigger battery is now included—but Apple's battery life estimate remains the same as last year's. 

 

https://arstechnica.com/gadgets/2018/07/apples-new-2018-macbook-pros-are-now-available-and-the-top-specs-are-much-faster/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
11 minuter sedan, modEric säger:

Innehållsmässigt (hur mycket du får plats på den), eller storleksmässigt (för smått)?

Båda? Jag kör många fönster i Logic och ibland streamar jag två matcher samtidigt och kör split screen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...