Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple har släppt nya modeller av Macbook Pro


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar
11 minuter sedan, Alix säger:

De båda herrarna hade inte mycket matnyttigt att komma med.

vad jag förstod så var det en värmediagram vi såg

när processorn blir varm så går kurvan ner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
‎2018‎-‎07‎-‎19 på 18:57, sara_sve_swe säger:

Hej på er,

Jag funderar på att köpa en ny MacBook Pro 2018 då min MacBook Pro (Retina 13-tums, början av 2013) börjar bli lite till åren, och att jag börjar redigera 4K filmer, vilket tar evigheter att exportera och att datorns fläkt går hela tiden, även när jag kollar typ på en Youtubefilm. 

 

Jag är inne på att köpa en 15 tums med typ 512 SSD och 32 GB Ram med en i9 processor, då jag i framtiden kommer att redigera 8k filmer.

 

Nu kan jag inget om datorer så jag vill veta om jag är rätt ute?

 

Kram

 

Har du pengar för det så är 15-tummaren med core i9 och max RAM ett mycket bra köp. Oerhört kraftig prestanda för att vara en bärbar dator och den kommer att hålla länge, både prestanda- och funktionsmässigt.

 

Även 13-tummaren i den senaste generation MBP är snuskigt snabb. Jag har själv en en sån och den smiskar det mesta som konkurrenterna har. Dock är definitivt 15-tummaren ett bättre val för dig som vill redigera 4- och 8-k filmer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för alla svar.

Någon som vet om dom löst problemet med att i9:an blir jättevarm? Jag är allergisk mot fläktar som går hela tiden.

 

//S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, sara_sve_swe säger:

Tack för alla svar.

Någon som vet om dom löst problemet med att i9:an blir jättevarm? Jag är allergisk mot fläktar som går hela tiden.

 

//S

Ja, de släppte en uppdatering till den. CPU går därmed lite långsammare än tänkt, men det funkar helt okej, vad jag kan förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-08-18 på 18:33, Alix säger:

Ja, de släppte en uppdatering till den. CPU går därmed lite långsammare än tänkt, men det funkar helt okej, vad jag kan förstå.

Alex, Tack för ditt svar.

Det kanske är bäst att vänta med att köpa, så man är säker på att problemet löst sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Någon som vet om det är riskfritt att köpa en MacBook Pro 2018, jag tänker på värmen och fläktar som går hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...