Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro med Touch Bar är bäst i världen! (enligt mig)


Ramirez

Rekommendera Poster

Jag har läst under tiden som MacBook Pro med Touch Bar funnits mestadels negativa recensioner. Nu vill jag berätta ur mitt perspektiv varför Touch Bar är väldigt bra att ha!

 

Jag använder MacBook Pro med Touch Bar för musikinspelningar i Logic Pro X.

Jag använder mig av en portalen studiolösning eftersom jag spelar in på olika platser, till exempel kyrkor för att få "akustisk" levande ekoeffekter.

 MacBook Pro 13 tum med Touch Bar är en perfekt lösning kopplat till en liten USB mixer.

 

När jag då inte har så mycket extra med mig för att till exempel spela in lite sång (slutmixningen gör jag alltid senare i dedikerat rum),

är Touch Bar en verklig hjälp.

Jag har hela tidslinjen synlig på Touch Bar och jag ser det aktuella området där jag jobbar för stunden på skärmen.

Jag har även Play/Stop etc knappar på Touch Bar. Kan ställa in effekter med mera.

 

Ifall man tänker om sitt workflow kan Touch Bar verkligen förenkla. 

 

Sedan finns det även bra snabbknappar till Final Cut Pro X med mera.

 

Jag vill slå ett slag för Touch Bar och skriva min positiva erfarenhet efter att jag haft MBP med Touch Bar ett bra tag!

Jag har sett fördelarna när man inkluderar Touch Bar i sitt workflow.

 

Idag skulle jag inte kunna gå tillbaka till Non Touch Bar varianten. Jag hoppas verkligen att Apple fortsätter med Touch Bar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Tack för fin recension!

 

Håller med!

Dock använder jag den nog inte lika flitigt som du, men visst är den positiv för arbetsmiljön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra recension. :yeahbaby:

 

Lägger till lite taggar, så blir det mer sökbart. 

 

 

28 minuter sedan, Ramirez säger:

MacBook Pro 13 tum med Touch Bar är en perfekt lösning kopplat till en liten USB mixer.

Vad är det för mixer du har... Är ev på jakt efter en liten, billig USB-mixer. Vet att det finns en Yamaha-mixer som är rätt bra, och har en del inbyggda effekter med, som kompressor/gate - men jag tror den kostar en slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, roligt att det finns andra som gillar Touch Bar.

 

Jag använder mig av Yamaha AG06 som portabel mixer. Den är förmånlig men tar in ljudet bra. Jag spelar ofta in ett instrument i taget så den räcker bra till för mig. 

 

Min arbetsprocess ungefär:

 

- Tar in en trumloop från Drummer i Logic Pro som matchar takten jag vill spela in i, ställer tempot.

- Spelar in första komp gitarren och bas.

- Sedan trummar jag in takterna jag vill ha med Alesis Samplepad (2-3 spår), tar bort trumloopen.

- Fyller ut med andra gitarrer (ofta från min Telecaster), sätter in piano etc.

- Använder ofta munspel, så det blir lite munspel i de flesta av mina låtar

- Sjunger in

- Till sist blir det sologitarrer ofta två till tre spår... (gillar att spela gitarrsolon i stämmor!)

 

Allt detta klara jag med den lilla USB mixern, och Touch Bar är verkligen en hjälp på fältet när man använder bara den lilla 13 tums skärmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Ramirez säger:

Jag använder mig av Yamaha AG06 som portabel mixer. Den är förmånlig men tar in ljudet bra.

Tack, få kika merr på den senare... Den jag såg var en MG10XU. Såg den i ett videoklipp där de recenserade en pod-mic. En 6 kanlig räcker, men det verkar vara ≈ samma prislapp på den. Har iofs inte kikat på några svenska priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kul att du är nöjd! Jag har aldrig använt touchbaren faktiskt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...