Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemsida till PDF


v.ax

Rekommendera Poster

Jag söker efter ett sätt att ladda ner ”datorversionen” av min hemsida www.adelparkett.se till PDF.

Jag vill att upplevelsen av hemsidan ska sparas i sin helhet i PDF utan att flödet bryts av.

 

Hemsidan består av olika sidor med rubriker. Varje sida skulle jag vilja spara ner som #1 - startsida, #2 - Golvslipning, #3 - Nytt trägolv, osv.

Jag vill spara upplevelsen av hemsidan då jag är ganska nöjd med den efter att ha författat och designat sidan själv.

 

Tanken är att jag ska göra om hela hemsidan med en ny och förenklad enside design då jag vill att mina kunder snabbare ska kontakta mig istället för att studera sidan.

Tanken är att jag istället ska göra snygga foldrar i PDF som ”skräddarsys” efter kundernas förfrågningar.

 

Jag har testat att spara sidan som PDF i skrivarläget på MacBook men då sparas inte riktigt upplevelsen som jag tänker mig.

Jag har köpt och testat en app till Mac som heter ISaveWeb men då ligger sidan i appen. Jag skulle vilja ha sidan bland Filer i PDF.

 

Jag chansar att någon på detta forum kanske kan guida mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, v.ax säger:

Jag vill att upplevelsen av hemsidan ska sparas i sin helhet i PDF utan att flödet bryts av.

 

// ... //

Jag har testat att spara sidan som PDF i skrivarläget på MacBook men då sparas inte riktigt upplevelsen som jag tänker mig.

En PDF är en elektronisk utskrift - är samma som om du printar ett dokument eller en sida ut på papper. Så, för att få en lång sida får du meckla lite med utskriftsformatet.

 

Du kan ju göra ett custom format som är så långt du vill ha det. Tänkt på att för att får det att se likadant ut - att du kryssar i att bakgrundsfärger/bilder skall inkluderas.

Om du vill att den skall bli flersidigt... så kan du lägga in i HTML-koden var du vill att den skall brytas exakt, så det inte blir mitt i ett stycke, osv.

Du kan kika här lite... Sen där du vill att den bryts lägger du in en tom <div> bara.

# CSS
@media all { 
    .page-break  { display: none; }
}

@media print {
    .page-break  { display: block; page-break-before: always; }
}

# Div
<div class="page-break"></div>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...