Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aktiveringslås på arvegods iPad 2017


Blext

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har fått två iPads av min svärfar som är god man till sin svårt dementa mor. Hon i sin tur har fått hela arvet av sin avlidne man. I detta arv ingick bland annat två iPads. Den ena har jag enkelt lyckats låsa upp med hjälp av Återskapande via iTunes. Den andra däremot är märkligt nog låst till ett Apple-Id till den dementa modern. Inget kvitto finns detta minst sagt komplicerade fall. Jag vill inte gå till någon fulbutik som låser upp iPaden utan jag vill göra detta efter lagens alla regler. Jag har sett en del tricks via Google som jag inte riktigt känner är applicerbara. Jag tror inte Apple kan hjälpa mig utan kvitto och att ett intyg från min svärfar att han är god man inte heller är tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att försöka få kontroll över mailadressen till id’t. Då kan du försöka återställa lösenordet till id’t. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ja det är ju något som hade varit optimalt. Personen som har har adressen är alltså dement. Så den mailen är helt omöjlig komma åt. Kvitto hade ju varit en lösning också för då vet jag att Apple kan hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt lösen går att få från e-postleverantören via god man eller återställa själv. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...