Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Edge och Safari dyker i statistiken


xeric

Rekommendera Poster

En -relaterad artikel från IDG...

 

Edge och Safari dyker i statistiken - Computer Sweden

 

“Det visar sig att marknadsandelarna sjönk genom botten både för Microsofts webbläsare Edge på företagets operativsystem Windows 10 och för Apples Safari på Mac OS. Detta alltså trots att de båda webbläsarna är standarval på operativsystemen.

Edge hade bara en andel på 11,8 procent på Windows 10 och Safari hade en andel på 38,4 procent på Macen.”

 

- - -

 

I Sverige ser det ut såhär:

 

StatCounter-browser-SE-monthly-201706-201806-bar.thumb.png.01c4ba14c7b01ba591dc2299598461ec.png

http://gs.statcounter.com/browser-market-share/desktop/sweden/#monthly-201706-201806-bar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsroboten

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Chrome bara växer. Siffrorna för juni 2018 står i sidhuvudet. Och motsvarande år juni 2016 till juni 2017 visar att Chrome var mindre då än den tid @modEric redovisar.

 

Jag använder visserligen Chrome sedan länge, men tycker ändå att det är trist att den växer så mycket. Vi behöver alternativ av olika orsaker, inte minst för konkurrensens skull, att alla utvecklare är på tårna.

 

dump.thumb.png.95529e39d31c9316dfbffb31615349a5.png

 

StatCounter-browser-SE-monthly-201606-201706-bar.thumb.png.8842e4bd78a34da0cb4648d5c8ea31bb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra att man kan välja läsare själv?

det var många som klagade på internet Explorer 

för Windows. Jag minns inte vilket år man ändrade till

flera läsare för Windows ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag tycker det är helt fascinerande att Internet Explorer fortfarande har så många användare. Det bevisar väl bara att folk i gemen inte har en aning om vad de gör på nätet...

Jag ser det tvärtom, drygt 7 av 10 installerar och använder en webbläsare som inte följer med datorn. Pessimist versus optimist? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På winblås-sidan utvecklas det för fullt för webben och jag vet att de föredrar Chrome där. Bättre, säger de, och det är sant. Men problemet är större än så, exempelvis Facebook använder tekniker som vissa inte funkar alls på Safari, helt enkelt därför att de sketet i det med det vanliga argumentet att chrome är större, TROTS att webben egentligen ska vara plattformsoberoende.

Men säg det till unga utvecklare som knappt ens vet om något annat än winblås och har ingen aning heller om höga ideal, eller passionen bakom den öppna webben som ska vara till för ALLA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...