MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kenla

Problem Freedom VPN och spela musik via CarPlay

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Har testat min iPhone 6 med Freedom VPN från F-secure och upptäckte att appen bryter musikspelning via CarPlay när jag spelar nedladdad musik från Itunes bibliotek. Det blev ett högt ljud i stället för musiken (bzzzzzz) och jag fick dra ur sladden till lightningporten för att bli av med det. När jag kör CarPlay med Freedom avstängd fungerar uppspelningen av musiken utan problem och om jag då aktiverar Freedom kommer problemet med bzzz-ljudet igen och uppspelningen av musiken bryts. Är Freedom aktiverat vid anslutning av telefonen till CarPlay tar det några minuter innan det störande ljudet kommer och uppspelningen av musiken bryts. Nu har jag testat Freedom några dagar gratis men något köp av appen blir det inte eftersom den krånglar med CarPlay. Hoppas F-secure får till någon lösning av problemet.

Har hittat en person till på Internet som har liknande problem när Freedom är aktiverat och musik ska spelas via CarPlay: Musiken avbryts och ett bzzz-ljud kommer från högtalarna båden när spelar lagrad musik via Itunes och när han spelar musik via Spotify.

Redigerad av kenla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att inaktivera ”Skicka all trafik”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Beroende på varför du använder VPN behöver kanske inte allt gå den vägen. 

Redigerad av polken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu