Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem Freedom VPN och spela musik via CarPlay


kenla

Rekommendera Poster

Har testat min iPhone 6 med Freedom VPN från F-secure och upptäckte att appen bryter musikspelning via CarPlay när jag spelar nedladdad musik från Itunes bibliotek. Det blev ett högt ljud i stället för musiken (bzzzzzz) och jag fick dra ur sladden till lightningporten för att bli av med det. När jag kör CarPlay med Freedom avstängd fungerar uppspelningen av musiken utan problem och om jag då aktiverar Freedom kommer problemet med bzzz-ljudet igen och uppspelningen av musiken bryts. Är Freedom aktiverat vid anslutning av telefonen till CarPlay tar det några minuter innan det störande ljudet kommer och uppspelningen av musiken bryts. Nu har jag testat Freedom några dagar gratis men något köp av appen blir det inte eftersom den krånglar med CarPlay. Hoppas F-secure får till någon lösning av problemet.

 

Har hittat en person till på Internet som har liknande problem när Freedom är aktiverat och musik ska spelas via CarPlay: Musiken avbryts och ett bzzz-ljud kommer från högtalarna båden när spelar lagrad musik via Itunes och när han spelar musik via Spotify.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att inaktivera ”Skicka all trafik”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på varför du använder VPN behöver kanske inte allt gå den vägen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...