Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 externa 27' Acerskärmar till MacBook Pro 13' (mitten 2010)?


Magnus Wiklund

Rekommendera Poster

Magnus Wiklund

 

Hej 

 

Jag har en MacBook Pro 13" (släpptes mitten av 2010) med operativsystem macOS High Sierra version 10.13.5.

 

Min fråga: Är det tekniskt möjligt att koppla två externa 27" Acerskärmar till min MacBook Pro 13"

 

Just nu har jag en 27" Acerskärm som jag kopplat till min MacBook Pro 13" med hjälp av en "DVI till Mini displayport Adapter 1m". Det fungerar utmärkt. 

 

Men jag har en till extern Acerskärm, som jag vill koppla in. En LED-skärm med möjlighet att koppla i HDMI, DV-I och VGA. 

 

Vad behöver jag för adapter/kabel för att kunna koppla in även denna skärm? 

 

Tack på förhand för info med tips på hårdvara som adapter/kabel som jag behöver och vilka inställningar jag behöver göra i Systeminställningar - Bildskärmar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://support.apple.com/kb/sp583?locale=sv_SE

 

"Dubbla bildskärmar och bildskärmsdubblering: hanterar samtidigt full upplösning på den inbyggda skärmen och upp till 2560 x 1600 bildpunkter på EN extern bildskärm, med miljontals färger på båda"

 

(Min fetstil och stora bokstäver)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Wiklund

Tack för info. 

 

Vilken Mac - som släpptes efter den jag har (MacBook Pro, mitten 2010) - kan man koppla in 2 externa skärmar på? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Magnus Wiklund

Hej 

 

Tack för info. Jag kommer på sikt att köpa en modernare MacBook Pro som möjliggör att koppla in två externa skärmar. 

 

Men tills dess avser jag att försöka med denna lösning på min MacBook Pro 13" (mitten 2010): 

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkomponenter/grafikkort/externa-grafikort/grafikadapter-usb-3-0-till-hdmi-p69147

 

Enligt Kjell & Co kompatibel med "Mac OS 10.6 och senare", samt uppgraderingsbar med drivrutiner. 

 

Har någon erfarenhet av att ha använt en sådan grafikadapter, eller motsvarande modell, till en gammal MacBook Pro för två externa skärmar?  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...