Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av ”hitta min iPhone”- när skärmen är död. Hur?


boevil
 Share

Go to solution Solved by Stereotypen,

Rekommendera Poster

Köpte cykel idag, cyklade hela vägen hem och trillade när jag klev av cykeln... och krossade skärmen på min iPhone 6+ ?

Jag har beställt byte av skärmen, men måste ta bort hitta min iPhone före reparationen. Hur gör man det när jag inte kan komma in i den. Skärmen är verkligen krossad, ingen respons och touch-id funkar inte heller.

 

... det positiva är att mina ben verkar ha klarat smällen.?

 

kanske ska man satsa på ny fån?

 

... heja Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa in på www.icloud.com

Logga in med ditt Apple ID

(Du behöver inte ange någon 6-siffrig kod för 2-stegs verifiering om det dyker upp, klicka på Hitta min iPhone nedanför rutorna)

Om du inte har 2-stegsverifiering på klickar du på Hitta min iPhone om du inte kommer direkt till kartbilden i Hitta min iPhone

Klicka på "Alla enheter" överst på skärmen

Klicka på din telefon

Vänta en liten stund tills texten "Ta bort från kontot" dyker upp underst på skärmen.

Klicka på Ta bort från kontot

Klart

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Texten "Ta bort från kontot" dyker aldrig upp. Jag får en kartbild och ett fönster med tre alternativ: Spela ljud, Förlorat läge och radera iPhone. Jag använder min mac (OS Sierra) och Safari.

 

Måste jag koppla in iPhone till datorn?

 

 

Hitta iPhone.png

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att min iPhone måste vara avstängd för att alternativet "Ta bort konto" ska visas?

Problemet nu är att jag inte kan stänga av fånen, eftersom jag inte kan använda skärmen och dra för att stänga av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet ungefär var på skärmen man drar för att stänga av, så kan du väl testa att dra i blindo.

Alternativt brutalstänga den, enligt första stycket här: https://support.apple.com/sv-se/ht201412

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Om du vet ungefär var på skärmen man drar för att stänga av, så kan du väl testa att dra i blindo.

Alternativt brutalstänga den, enligt första stycket här: https://support.apple.com/sv-se/ht201412

Jag kan t.o.m se var jag ska dra, men pga av glaskross går det inte att dra.

Jag får brutalavstänga … eller vänta på att batteriet dragit ur.

 

Edit:

Men jag hittar inget om att stänga av på sidan du länkar till?

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
2018-07-04 13:51, boevil säger:

Tack! Det fungerade!?

För att klargöra. Lösningen var för att stänga av telefonen. I övrigt enl. Sirknasens instruktion. 
Det fungerade 2018, kanske även idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, boevil säger:

För att klargöra. Lösningen var för att stänga av telefonen. I övrigt enl. Sirknasens instruktion. 
Det fungerade 2018, kanske även idag.

 

Hur kunde du kontrollera att hitta min iPhone var avstängd eller det kanske inte går?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, stabilt12 säger:

Hur kunde du kontrollera att hitta min iPhone var avstängd eller det kanske inte går?

 

I dialogen dök alternativet ”Ta bort från kontot upp”, dvs jag kunde välja det alternativet.

’dvs dialogen i skärmdumpen som jag har postat ovan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, boevil säger:

I dialogen dök alternativet ”Ta bort från kontot upp”, dvs jag kunde välja det alternativet.

’dvs dialogen i skärmdumpen som jag har postat ovan.

 

Och om kontot är borta är man per automatik utloggade från hitta min iPhone men går det att kontrollera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, stabilt12 säger:

Och om kontot är borta är man per automatik utloggade från hitta min iPhone men går det att kontrollera?

Jag har ingen aning… det var ett tag sen 3 år.

Men Apple-support hade inget att invända. 
i mitt fall var även batteriet skadat och jag var tvungen att köpa ny. 
@SirKnasen kanske vet?

Kontot är inte borta… dialogen löd ”Ta bort från kontot”

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka mig ett PM med serienummer eller IMEI-nummer så kan jag kolla i Apples system om Hitta min iPhone är borttaget.

 

Jag brukar rekommendera att logga in på icloud.com via en dators webläsare.

När de 6 rutorna för 2-stegs verifieringen dyker upp behöver man inte fylla i någon kod.

Under rutorna finns en direktlänk till Hitta min iPhone. (En radarbild)

Överst finns "Alla enheter"

I den listan markera den aktuella enheten. (Borde stå som nedkopplad)

Vänta en liten stund (ca 5-10 sekunder) Så dyker texten "ta bort från konto upp"

Knappen "radera" med en papperskorg är fjärraddering och tar inte bort Hitta min iPhone

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-20 10:16, SirKnasen säger:

Skicka mig ett PM med serienummer eller IMEI-nummer så kan jag kolla i Apples system om Hitta min iPhone är borttaget.

 

Jag brukar rekommendera att logga in på icloud.com via en dators webläsare.

När de 6 rutorna för 2-stegs verifieringen dyker upp behöver man inte fylla i någon kod.

Under rutorna finns en direktlänk till Hitta min iPhone. (En radarbild)

Överst finns "Alla enheter"

I den listan markera den aktuella enheten. (Borde stå som nedkopplad)

Vänta en liten stund (ca 5-10 sekunder) Så dyker texten "ta bort från konto upp"

Knappen "radera" med en papperskorg är fjärraddering och tar inte bort Hitta min iPhone

 

Helt plötsligt går det att stänga av via skärmen så det var skönt, tack för all input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...