Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blinkande skärm


Tux

Rekommendera Poster

Hej,

jag fick igår ut en Macbook Pro (13" och den där touchbaren). Nu efter 6 timmars användande blinkar skärmen så pass att den är oanvändbar.
Nåt jag kan åtgärda själv? Provade SMC-reset utan resultat. En extern monitor var tidigare inkopplad (på jobbet) om det är av vikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag hade lämnat tillbaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är sista utvägen. Hade hoppats på att få igång den så jag kan arbeta.


Är Apples skärmar av medioker kvalité eller har jag bara osis? Fick 2016 ut en Macbook Pro (15") som också jäklades i skärmen. Den gick dock att få igång efter SMC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Tux säger:

Ja, men det är sista utvägen. Hade hoppats på att få igång den så jag kan arbeta.


Är Apples skärmar av medioker kvalité eller har jag bara osis? Fick 2016 ut en Macbook Pro (15") som också jäklades i skärmen. Den gick dock att få igång efter SMC.

 

Vad förväntar du dig för svar egentligen? Ja? Nej?

Defekta enheter kommer altid att slinka ut till kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, undrade bara om detta var ett vanligt förekommande fel. Men fick svar av killen på Elgiganten när jag ställde samma fråga.
Enl. honom så är detta fel bland de vanligare på de Mac:ar som kommer i retur.
Så jag anser mig ha fått svar på den senare frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst är det knappast skärmen det är fel på utan grafikkretsen (GPU), i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
49 minuter sedan, Tux säger:

Mja, undrade bara om detta var ett vanligt förekommande fel. Men fick svar av killen på Elgiganten när jag ställde samma fråga.
Enl. honom så är detta fel bland de vanligare på de Mac:ar som kommer i retur.
Så jag anser mig ha fått svar på den senare frågan.

Vad bra. Men du lämnar väl för guds (eller valfritt påhittat tillbedjansväsen) tillbaka datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, sevensleeper säger:

Vad bra. Men du lämnar väl för guds (eller valfritt påhittat tillbedjansväsen) tillbaka datorn?

Oja, burken är tillbakalämnad :) Får ut en ny imorgon. Har dock lätt abstinens pga saknad av leksaken touchbaren ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
9 timmar sedan, Tux säger:

Oja, burken är tillbakalämnad :) Får ut en ny imorgon. Har dock lätt abstinens pga saknad av leksaken touchbaren ?

 

Bra! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...