Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på batteri?


förvirrad och ensam

Rekommendera Poster

förvirrad och ensam

Jag har en iPhone 6 som jag har haft sen 2 år tillbaka. På senaste har den varit helt omöjlig att använda. Jag kan inte göra mycket mer än att lyssna på musik på den utan att den laddar ut eller bara rent av stänger av trots att jag precis haft den på laddning. om jag vill använda den i mer än 10 minuter måste jag ha den på laddning.

Ibland kan det hända att den går på igen nån timma efter att den stängt av, så kan jag använda den i några minuter tills den går av igen. 

Jag vill skylla på att jag har haft på den och använt den i för långa sträckor och att det ska ha slitit på batteriet  men det måste man väl ändå kunna göra utan att förstöra mobilen?  Så hur har jag då förstört den? Jag har ju vänner som har haft en iPhone 6 betydligt längre än mig och deras är fortfarande i fullt fungerande skick. 

Är det smartast att byta batteri eller bara köpa en ny mobil? 

Tack för svar och hjälp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett batteriutbytesprogram för i år som gör att du kan byta batteri hos auktoriserad verkstad för 295 kronor. Funkar inte bytet kan du till och med få en ersättningstelefon. Ett nytt batteri plus senaste IOS och en rejäl återställning borde göra susen.

 

Läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Det finns ett batteriutbytesprogram för i år som gör att du kan byta batteri hos auktoriserad verkstad för 295 kronor. Funkar inte bytet kan du till och med få en ersättningstelefon. Ett nytt batteri plus senaste IOS och en rejäl återställning borde göra susen.

 

Läs mer här.

Jag håller med Alix!

min frus 6:a uppvisade precis samma symptom som din. 

Eftet batteribyte (med batteribytesprogrammet) fungerar den perfekt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med CoconutBattery, så ser du i alla fall vilket skick batteriet är i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Fel på batteri?
2018-06-29 på 12:39, Alix säger:

Det finns ett batteriutbytesprogram för i år som gör att du kan byta batteri hos auktoriserad verkstad för 295 kronor. Funkar inte bytet kan du till och med få en ersättningstelefon. Ett nytt batteri plus senaste IOS och en rejäl återställning borde göra susen.

 

Läs mer här.

Nja...

Detta prisegäller endast batterireparationer som utförs av Apple. Priser som erbjuds av auktoriserade Apple-servicepartner kan variera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, SirKnasen säger:

Nja...

Detta prisegäller endast batterireparationer som utförs av Apple. Priser som erbjuds av auktoriserade Apple-servicepartner kan variera

Gör det det, då? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! har en iPhone 6 som är 1 1/2 år gammal. Har samma fel på batteriet, har bytt till nytt batteri men problemet kvarstår?! Verkar som det kanske blivit lite bättre men bra är det inte, Vad sjutton kan felet vara. kan man göra något annat?

Tacksam för svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
17 minuter sedan, T79 säger:

Hej! har en iPhone 6 som är 1 1/2 år gammal. Har samma fel på batteriet, har bytt till nytt batteri men problemet kvarstår?! Verkar som det kanske blivit lite bättre men bra är det inte, Vad sjutton kan felet vara. kan man göra något annat?

Tacksam för svar?

Har du till att börja med vidtagit några av dessa tipsen?

 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.589352/fa-bukt-med-taskig-batteritid-pa-iphone-och-ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...