Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur bra är Time Capsule på WiFi jämfört med "nyare" routrar?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Ok, ska göra detta längre fram på dagen, låg hade detta i tankarna under natten.

 

Är bra på mycket här i världen, men Nätverksinställningar är jag inte så väl bevandrad i. 

 

Tack så länge SirKnasen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som du sa, men fick fortfarande de knepiga meddelande rutorna,

Valde jag enbart DHCP så var uppdatera tillgänglig, valde jag DHCP och Nat var uppdateraknappen inte tillgänglig

men så klickade jag i behörighetsstyrning, (den har varit  urbockad tidigare), och då funkade det.

 

Hur gör jag nu, ansluter min gamla TC och låter den vara bryggad som tidigare?

 

En fråga från en som vill lära sig mer. Varför skulle jag inte välja enbart DHCP? 

Skärmavbild 2018-06-29 kl. 12.47.39.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DHCP och NAT för att du troligtvis bara får en enda IP-adress av din internetleverantör som samtliga dina enheter delar på ute på internet.

Internt bakom din TC får varje enhet varsin IP-adress och dessa börjar på 10.0.1.X vilket ser riktigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inväntade in ditt svar SirKnasen, jag kopplade in min gamla TC och nu fungerar det. 

 

Vad jag inte förstår är varför Behörighetsstyrning var urbockat..kan möjligen vara den som haft TC:n tidigare, köpte den visserligen ny hos Apples återfärsäljare, MacForum i Kungsbacka,  för när jag startade upp den första gången stod en annan ägare till TC:n..troligen har den kunden lämnat tillbaka den på öppet köp. 

Förpackningen såg obruten ut och allt låg som den var helt  ny..

Var den sista de hade i butiken, så jag kunde inte hävda att jag ville ha en ny. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån vits med att aktivera Dolt nätverk?  

Ser ju alla grannarnas nätverk, de behöver ju inte se mitt :-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...