Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa alla taggar i sidofältet


Hep

Rekommendera Poster

Jag trodde inte att jag efter alla år skulle köra fast på en så enkel sak, men nu ger jag upp och hoppas på er hjälp.

 

När jag städade bort onödiga saker i sidofältet råkade jag ta bort "visa alla taggar" längst ned och nu kan jag inte få tillbaka det valet. Jag kan göra alla möjliga andra saker med både sidofältet och taggarna, men inte att få tillbaka just det. Googlat utan framgång och känner mig oerhört bortkommen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ikryssad, men just valet att visa allt oavsett taggning är fortfarande borta från jordens yta tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Hep säger:

Den är ikryssad, men just valet att visa allt oavsett taggning är fortfarande borta från jordens yta tyvärr.

Beteendet har förändrats från Sierra till High Sierra, kanske detta kan hjälpa dig. Använder aldrig taggar själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar "Alla taggar" i Finder-sidofält? Först visas ju de senast använda, sen ska det stå "Alla taggar" längst ner och klickar man där så får man upp alla taggar i Finder. I Finder-sidofältet kan man "Göm" och "Visa" taggar, man "hoovrar" vid sidan om "Taggar" så kommer de valen fram. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att en skärmdump hade hjälp, men nu har jag inte datorn här. Det är valet ”Alla taggar” som inte syns längre. Jag städade bort färger/taggar jag inte använder från sidofältet och lyckades ta bort det nämnda valet. Nu får jag inte tillbaka det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte gå att ta bort det, jag har själv provat, det går inte. :)  Den är låst. Jag misstänker något annat har hänt istället: Du har ju städat bort taggar. Då kan det vara så att de taggarna du har kvar ryms i sidofältet, dvs det finns inte några andra att visa än de som redan syns och visas där. Och då finns inte alternativet "Alla taggar" för det kommer bara fram när man har fler taggar än vad som ryms i sidofältet (det är 7 taggar man kan ha där). Klassiskt Mac att inte visa mer information än nödvändigt. :)

Om du lägger till taggar, nya och andra taggar än de som redan finns, då bör "Alla taggar" komma fram igen. :)

 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...