Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 8´s skärm svart, men mobilen är igång?


Emiltornsater
 Share

Rekommendera Poster

Emiltornsater

Tjena mors! Jag har en helt vanlig iPhone 8 som fungerat helt felfritt under de omkring 7-8 månaderna jag ägt den, men idag innan jag skulle bege mig till jobbet hände något som jag aldrig hört om eller sett tidigare.

 

Helt plötsligt slocknar min skärm utan att ge någon som helst respons då jag febrilt trycker på alla möjliga knappar. Min första tanke är då att batteriet kan vara urladdat (även fast den var på stadiga 100% vid tillfället). Problemet är att jag fortfarande är "INNE" på mobilen, min iPhone är alltså igång helt som vanligt, bara det att skärmen är helt svart eller åtminstone extremt mörk då jag kunde urskilja min bakgrundsbild i starkt solljus mot skärmen.

 

Jag får fortfarande notiser och ljudeffekter då skärmen låses osv...  Skärmen svarar även på touch då jag med minnet till hjälp i blindo lyckades stänga av mobilen manuellt med slide-funktionen. Jag lämnade telefonen på laddning i flera timmar och provade omstartsfunktionen otaliga gånger, men ingenting tycks fungera.

 

Har detta någonsin hänt er? Eller är det någonting ni känner igen? I så fall, hur åtgärdade ni problemet?

 

Tack på förhand. 

 

Emil

Redigerad av Emiltornsater
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...