Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteribyte blev lite kaosartat


kenla

Rekommendera Poster

Tänkte byta batteri för andra gången i min iPhone 6 och tänkte göra det via Apple eftersom förra årets batteribyte via The Phonehouse (600kr) inte blev så bra. Batteriet från The Phonehouse fungerade ett år och sedan tappade det laddning väldigt fort.

 

Beställde via batteribytet via Apples webbplats och valde att få en transportlåda hemskickad. Jag skickade iväg telefonen med UPS och sedan började strulet: jag fick inte någon som helst upplysning om att all information om frakten skickades via SMS och hur tusan ska det fungera när min enda telefon är på batteribyte? Jag fick i alla fall ett mail från Apple om att min telefon var utbytt och den nya telefonen på väg - det fans ett fraktnummer som inte länken fungerade på och det stod inte vem som fraktade telefonen.

Jag chattade med Apples support och de fick fram att telefonen var på UPS utlämningsställe i staden där jag bor så jag åkte dit och fick leta i pakethögarna själv eftersom ägaren till butiken som har UPS utlämningsställe har svårt att läsa. Det fanns inget paket till mig. Hem och på chatten igen och då kom det fram att det är DHL som kör mitt paket och det där med ett paket med min telefon på UPS utlämningsställe handlade om den transportlåda jag fick via UPS!

DHL har tydligen varit vid min dörr och eftersom jag är på jobbet och inte kan läsa SMS vet jag inget om det. En vecka efter det för jag äntligen tag på DHL och ber att de ska köra paketet till ett uthämtningsställe där jag kan hämta paketet så i morgon klockan 17:00 ska jag kunna hämta min ersättningstelefon där.

 

En sak jag märkt när jag varit utan telefon är hur mycket saker jag behöver telefonen till: åka bus och tåg, swish, mail, sms, ringa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland går inte batteriet att avlägsna. Det är två flärpar man ska dra i för att avlägsna den dubbelhäftande tejpen mellan batteri och chassi och ibland går de av när man drar i dom. Batteriet får inte bändas bort med våld.

 

Låter dock tveksamt om Phonehouse har utfört ett orginalbyte av batteriet tidigare för bara 600Kr.

Är det piratbatterier i telefonen får iallafall inte vanliga Apple Service Providers utföra någon som helst service på enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, kenla säger:

 

 

En sak jag märkt när jag varit utan telefon är hur mycket saker jag behöver telefonen till: åka bus och tåg, swish, mail, sms, ringa...

Skaffa en begagnad lågpristelefon för backup.

 

https://3g.co.uk/guides/best-smartphones-for-under-100-2014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Men varför får du en ersättningstelefon? 

Hej. Jag vet inte varför jag får en utbytestelefon. Utbytestelefonen ser ute att vara ny och är ihopsatt i Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, SirKnasen säger:

Ibland går inte batteriet att avlägsna. Det är två flärpar man ska dra i för att avlägsna den dubbelhäftande tejpen mellan batteri och chassi och ibland går de av när man drar i dom. Batteriet får inte bändas bort med våld.

 

Låter dock tveksamt om Phonehouse har utfört ett orginalbyte av batteriet tidigare för bara 600Kr.

Är det piratbatterier i telefonen får iallafall inte vanliga Apple Service Providers utföra någon som helst service på enheten.

Det är inte originalbyte av batteri på The Phonehouse, det är piratbatteri.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...